לאחר דחיות חוזרות ונשנות, סוף סוף זה קורה. חברת BANDAI NAMCO Entertainment, בעלת הזכויות על המותג דיג'ימון, הודיעה על תאריך השקתו הרשמי של המשחק   Digimon survive. ההכרזה, שהגיעה מוקדם יותר השבוע, תפסה בהפתעה את מיליוני מעריצי המותג מסביב לעולם, לאחר שכבר הרימו ידיים והפסיקו לצפות למשחק שהוכרז כבר ביולי 2018, אך כעת הם לא ידרשו לחכות עוד הרבה, כאשר המשחק יושק ב-28/29 ביולי ברחבי העולם.



המשחק תוכנן במקור לצאת כחלק מחגיגות 20 השנה למותג דיג'ימון, אך בשל אי אלו בעיות הוא נדחה במספר מספר שנים. המשחק, המתוכנן להיות RPG טקטי, יכיל מערכת קרב מבוססת תורות, כאשר השחקן הראשי ישלוט בדמותו של טאקומה - טאמר טרי בעולם הדיג'ימונים.

על פי עלילת המשחק, הדמות תחל כפי שהחלה הסדרה המקורית – טאקומה יצא למחנה קיץ ויועבר לעולם אחר ומסתורי. עם זאת, בחברה הבטיחו כי המשחק יכיל מגוון עלילות, כאשר כל שחקן יוכל לקבוע לעצמו את המסלול על פי בחירותיו במסע. בדומה לסדרת הטלוויזיה, גם במשחק יופיעו עוד טאמרים ודיג'ימונים חדשים וותיקים כאחד.

כאמור, המשחק הצליח לאבד עם הזמן את תשומת הלב של הקהל, מאחר ונדחה לא פעם. כשנה לאחר שהוכרז, ביולי 2019, הודיעה החברה על דחייתו ל-2020. שנה בדיוק לאחר מכן, ביולי 2020, הודיעה החברה כי הוא יופץ באירופה בינואר 2021, רק כדי להידחות פעם נוספת לאוגוסט, כאשר בחברה תלו את האשמה במגפת הקורונה.

בנוסף לקורונה, על פי טענת החברה, נעשה שינוי במנוע הגרפי של המשחק ולכן היא נדרשה ליותר זמן כדי להתאים את תהליך הפיתוח לטכנולוגיה החדשה. בנדאי הבטיחו לעדכן במצב המשחק באביב 2021, אך מעולם לא טרחו לקיים את ההבטחה בתאריך המדובר. ביולי אותה שנה הבטיחו בחברה כי המשחק יצא בחצייה השני של 2022.

בכנס הדיג'ימון-קון שנערך בחודש פברואר השנה, הודיעה BANDAI כי פיתוח המשחק הועבר ל-Witchcraft. והשבוע, סוף סוף, הודיעה החברה על תאריך השקתו הרשמי של המשחק. כעת נותר לחכות ולגלות אם המעריצים ישמרו אמון למותג ויעוטו על המשחק. המשחק יהיה זמין לקונסולות המשחקים פלייסטיישן 4, XBOX ONE, נינטו סוויץ' וגם למחשב. כמו כן, המפתחים הודיעו כי כבר מיום הפצתו יוכלו ליהנות ממנו גם שחקני הפלייסטיישן 5, ו-XBOX SERIES X/S.