דו"ח חדש של עיתון ה-GLOBAL TIMES דיווח כי סין מפתחת בימים אלו מערכת הגנה חדשה נגד אסטרואידים מהחלל החיצון. על פי הפרסום, המערכת אמורה להיבדק כבר בשנת 2025.

המערכת החדשה אמורה לזהות אסטרואידים ולנתר את מסלולם, ובהינתן הצורך אף לנסות ולשנות את המסלול, במידה ונראה כי האסטרואיד יהיה קרוב לכניסה לכדור הארץ. וו יאנהוואה, סגן מנהל מנהלת החלל בסין תיאר את עבודת המערכת, אשר תקטלג ותסנן את האסטרואידים המאיימים ולאחר מכן תשלח כלי שיוט להסיטו ממסלולו.

מטאור נחת מהחלל אל גג בית באינדונזיה (צילום: רשתות חברתיות)

עם זאת, הפרויקט כרגע מוגדר כפיתוח בשלבים מוקדמים ועוד נדרש לקבל אישורים שונים. גם ארצות הברית ורוסיה עומלות בימים אלו על פיתוחים דומים.

"על ידי התבוננות במכתשים על הירח, ברור שפגיעת אסטרואידים היא לא חריגה או לא מציאותית בהקשר  של כדור הארץ", מסר לי מינגטו, פרופסור במרכז הלאומי למדעי החלל בסין. יש לציין כי לא מדובר בניסיון הראשון של סין להסיט אסטרואידים, כאשר בשנה שעברה הציעו בסוכנות החלל לשגר 23 רקטות ארוכות כתרגול למעשה, כשהם מתבססים על סימולציות שנערכו בתסריטים שונים להגנה על כדור הארץ.

נכון להיום, ישנו אסטרואיד אחד שמוגדר כסיכון להתנגשות בכדור הארץ, האסטרואיד בנו (Bennu), השוקל על פי הערכות כ-78 מיליארד קילוגרמים. בנו מסווג כאסטרואיד מסוג B, המכיל פחמן בכמות גבוהה, לצד מינרלים נוספים, שנוצרו לפני כ-4.5 מיליארד שנים. בין 2175 ל-2199, בנו יגיע לטווח של 7.5 מיליון קילומטרים ממסלול כדור הארץ ויסווג כמסוכן. למרות שהסיכוי שבנו יפגע בכדור הארץ הוא רק 1 ל-2700, הסיכון הזה עדיין מספיק כדי להדאיג מדענים בשל כמות ההרס שהאסטרואיד יכול לגרום.