לא קל להמליץ היום על טלפונים ניידים, יש כל כך הרבה דגמים, במחירים משתנים, ורוב הפעמים ההבדל בין המודלים השונים כל כך זניח, שזה לא כזה משנה. האולטרה S22 מבית סמסונג הוא סיפור אחר, כי הוא מיועד לדור חדש של משתמשים, צרכנים כבדים שחיים יותר ברשתות החברתיות ותלויים בכוח עיבוד ומצלמה איכותית, שיהיו בכף ידם. 

מה שמבדיל את ה-GALAXY S22 ULTRA מחבריו לסדרה וטלפונים אחרים, זולים יותר, זה שהוא תחנת עבודה, ששמה דגש על מדיה. העיצוב שלו מקסים, מאוד יוקרתי, דק וקליל, ואפילו המצלמה מעוצבת ומעוטרת בטבעות, כדי לתת לה מראה שונה ויוקרתי. המכשיר מזכיר את ה-NOTE, ולא רק בעוצמה שלו, אלא גם בפונקציונליות, והוא מגיע עם עט S PEN מובנה בחלקו העליון. 

הכוח של המכשיר נמצא, איך לא, במעבד שלו, שמאפשר את יכולות הצילום המתקדמות והופך אותו גם למכשיר אידיאלי עבור גיימרים, עם אפס השתהות או קריסות מסך קטנות במשחקים תובעניים. המכשיר מצויד במעבד 4 ננו-מטר של קוואלקום, בעל שמונה ליבות, יחד עם זיכרון של 12 ג'יגה-בייט, ויכולת אחסון שנעים בין 128 ג'יגה בייט ועד 1 טרה בייט. בשורה התחתונה כל האפליקציות והמשחקים ייפתחו וירוצו לכם בקלילות, והוא יכול לעמוד בעומסי עבודה כבדים. המכשיר הנייד מגיע עם סוללה חזקה במיוחד, בעוצמת 5,000 מגה אמפר ויכולת טעינה מהירה, שבשימוש סביר צפויה להחזיק אתכם יום שלם ללא הטענה.

מה שעוד הופך את המכשיר לאידיאלי עבור משחקים וצילומים הוא מסך ה-Dynamic AMOLED X2, בגודל 6.8 אינץ', שמגיע עם "ויז'ן בוסטר", המונע סנוור מאור השמש – ובנוסף יש לו קצב ריענון  של עד 120 הגה הרץ, המאפשר לגלול ללא הפרעות ונוחות רבה במשחקים. מסגרת האלומיניום של המכשיר מאוד חזקה, והחלק הקדמי והגב שלו מצוידים בזכוכית Corning Gorilla Glass Victus עמידה מאוד.

גולת הכותרת של המכשיר זה מערך הצילום המתקדם שלו, שמלווה גם בפיצ'רים מעניינים, שמאוד מתאימים לדור הרשתות החברתיות, כמו לדוגמה האפשרות לצלם וידאו שמשלב בין מצלמת הסלפי והמצלמה האחורית, כך שתוכלו "לסקר" אירועים ועדיין לבלוט במרכז הצילום. המצלמה משלבת מספר טכנולוגיות מתקדמות על מנת לאפשר צילומי לילה חדים וברורים, ללא התפשרות על איכות. מערך המצלמות כולל מצלמת סלפי 40 מגה פיקסל ובצד האחורי מצלמה עם זווית רחבה של 108 מגה פיקסל, מצלמה אולטרה רחבה 12 מגה פיקסל, מצלמת טלפוטו 10 מגה פיקסל עם זום אופטי כפול 3 ומצלמת טלפוטו 1 10 מגה פיקסל עם זום אופטי כפול 10. גם בצילומי הוידאו נרשם שיפור משמעותי, כאשר עוצמת המעבד מאפשרת להקליט ללא רעשי רקע מציקים. תג המחיר של מכשיר הדגל הזה מתחיל ב-4,699 שקל, לא זול, אבל עבור מי שצריך מדובר במכונת עבודה.