גוגל פתחה אמש (רביעי) במאונטיין ויו, קליפורניה את כנס המפתחים השנתי שלה - I/O - והכריזה על מספר רב של מוצרים ושירותים חדשים, לצד מערכת ההפעלה אנדרואיד 13. אלו כמה מההכרזות המרכזיות:

  • אנדרואיד 13: גוגל חשפה את הגרסה החדש של מערכת ההפעלה - שדי דומה לקודמתה, וכוללת מספר שיפורים לא גדולים במיוחד. בין היתר, נכנסו מספר עדכונים המאפשרים שליטה על המידע האישי אשר משותף עם האפליקציות השונות, לצד שדרוג של הרשאות השליטה - כך שכעת במקום לאפשר להן גישה ל"קבצים ומדיה" - ניתן לבחור הם תינתן גישה לתמונות ולסרטונים או לתיקיית מוזיקה ואודיו. למעשה, ניתן יהיה לבחור לאילו תמונות וסרטונים האפליקציה המסוימת תוכל לגשת - מבלי צורך להעניק גישה לכלל התוכן בספריית המידה. בנוסף, כעת האפליקציות יידרשו לקבל את אישור המשתמשים לפני שליחת התראות, ומספר אלו הדורשות את אישור המיקום של המשתמש - יפתח.

    לצד השדרוגים בנושא הפרטיות, בגוגל הוסיפו גם ערכות נושא של Material You, המאפשרות להתאים אישית את המראה והצבעים של הטלפון עם גרסאות מוכנות מראש, וגם לעשות שימוש בכמה שפות באפליקציות שונות.

  • סמארטפונים: גוגל הכריזה על מכשיר ביניים חדש, גירסה מוזלת של הפיקסל 6, שזכה לשם פיקסל 6a. הוא יעלה 449 דולרים, ויהיה זמין לקראת סוף חודש יולי. הוא יכלול את שבב הדגל של גוגל, ה-Tensor, והעיצוב של פיקסל 6, אך המצלמה שלו פחות טובה ועומדת על 12 מגה פיקסל (לעומת 50).

    בנוסף, גוגל הציגה כמה טיזרים של מכשירי הפיקסל 7 והפיקסל פרו 7 שלה, מהם ניתן ללמוד כי המצלמות יהיו מעוצבות בצורה קצת שונה בגב המכשיר. הפיקסל 7 יהיה מצויד בשתי מצלמות והפיקסל 7 פרו - בשלוש עדשות. כמו כן, צבעו הוורוד של המכשיר צפוי להיעלם.

  • אוזניות: גוגל הכריזה על אוזניות בשם Pixel Buds Pro, עם תג מחיר של 199 דולר. האוזניות החדשות, הגרסה של גוגל לאיירפודס פרו של אפל, כוללות ביטול רעשים פעיל, ואורך חיי הסוללה שלהן עומד על שבע שעות. בנוסף, הן יתמכו באפשרות להתחבר לשני מכשירים במקביל. הן יגיעו במספר צבעים, בהם שחור, אדום וירוק, ויהיו זמינות להזמנה מראש החל מה-21 ביולי.

  • שעון חכם: גוגל חשפה במהלך האירוע את השעון החכם שלה, שיעבוד עם גרסה מעודכנת של Wear OS 3 ויתמוך בפיטביט, שבאמצעותו תוכלו לעקוב אחרי מדדי הבריאות שלכם. יחד עם זאת, עדיין לא ידוע עם איזה סוג שבב הוא יפעל ומה יהיה מחירו. הוא אמור לצאת בסתיו לצד מכשיר הדגל החדש, הפיקסל 7.

המכשירים שנחשפו באירוע (צילום: GOOGLE)
המכשירים שנחשפו באירוע (צילום: GOOGLE)

  • לצד החידושים הללו, גוגל הכריזו על מצב חדש לגוגל מפות, בשם IMMERSIVE VIEW, המאפשר לצפות באתרים באופן תלת מימדי.

  • גוגל טרנסלייט למד 24 שפות חדשות, המדוברות על ידי למעלה מ-300 מיליון בני אדם. בין היתר, ניתן למצוא כעת גם שפות ילידיות של אמריקה לצד עשרות שפות אפריקאיות כמו לינגלה ואורומו.