הגלקסי S22 פלוס הוא הדגם האמצעי בסדרת מכשירי הדגל של סמסונג לשנה זו, והאמת היא - שהוא לא ממש שונה מקודמו, אם כי השינויים שכן תמצאו בו היו מתבקשים למדי.

מבחינת העיצוב, סמסונג שינתה מספר דברים קטנים במכשיר. ראשית, חל שינוי קל במסגרת של המכשיר - שכעת הקצוות שלה זהים מכל הכיוונים. לצד השינוי הזה, סמסונג בחרה לוותר השנה על הקימור בצידי המכשיר - דבר המשפיע על נוחות ההחזקה והשימוש השוטפים בו (שינויים קטנים - כבר אמרנו?). עם זאת, המכשיר עצמו עדיין כולל פינות עגולות.

בחלקו האחורי של המכשיר, ניתן למצוא מערך צילום משולש, אשר גם הוא כולל מספר שינויים. המערך כולל מצלמה רחבה של 50 מגה־פיקסל (יותר מהדור הקודם), מצלמת טלפוטו בעלת חיישן ברזולוציית 10 מגה־פיקסל (התומכת בזום אופטי עד פי שלושה) ומצלמה סופר־רחבה, הכוללת חיישן ברזולוציית 12 מגה־פיקסל.

לצד העדשות הללו, בחלקו הקדמי של המכשיר ניתן למצוא מצלמת סלפי ברזולוציית 10 מגה־פיקסל. המכשיר מספק חוויית צילום מעולה, אם כי השינויים לעומת הדור הקודם לא היו משמעותיים מדי. בכל מקרה, כמצופה ממכשירי סמסונג - לא התאכזבתי מהתוצרים שהתקבלו.

הענקית הדרום קוריאנית השקיעה מחשבה רבה במסך של סדרת המכשירים הללו, אשר מציג יכולת בהירות מרשימה וגבוהה יותר מזו של האייפונים (1,750 ניט). המשמעות היא שניתן להשתמש בו גם תחת אור שמש ישיר - דבר נפוץ למדי במזג האוויר הארצישראלי שלנו. קצב הרענון הגבוה מספק תחושה נעימה, והמכשיר מרגיש זריז מאוד. ה־S22 פלוס מצויד במסך בגודל 6.6 אינץ' ברזולוציית +FHD הנמדד ב־1,080x2,340 פיקסלים, ואף שאולי נראה כאילו מדובר בשנמוך קל לעומת הדור הקודם, זה כלל לא מרגיש כך. הדבר הזהה היחיד בהקשר למסכים הוא הפאנל של המסך.

סדרת המכשירים הגיעה לישראל עם מעבד הדגל של קוואלקום, ה־Snapdragon 8 Gen 1, לצד זיכרון RAM של 8 ג'יגה וזיכרון פנימי של 256 ג'יגה. בדומה לדור הקודם, ובניגוד ליצרניות רבות כיום, הזיכרון הפנימי לא ניתן להרחבה באמצעות כרטיס זיכרון - והאמת, חבל. בצל הביצועים המרשימים, קשה לפספס את העובדה שהמכשיר מתחמם מעט בעת השימוש ובעיקר בעת משחק והטענה. ההתחממות אינה משמעותית מדי ולא מפריעה לתפעול השוטף של המכשיר (עובדה - לא הרגשתי צורך להניח אותו בצד כדי ש"יתקרר", אם כי כן הרגשתי את ההתחממות). אך בהחלט הייתי מצפה שמכשירי סמסונג לא יסבלו מבעיה זו, או לפחות לא בצורה מורגשת.

המכשיר מצויד בסוללת 4,500 אמפר, מעט קטנה יותר מזו שהייתה בדור הקודם. עם זאת, עדיין הצלחתי להעביר יום עבודה שלם ועמוס למדי עם המכשיר - מבלי להזדקק למטען. כשכן חיברתי את המכשיר לטעינה, פגשתי בשיפור הטעינה המהירה שלו - שתומכת כעת בהספק של עד 45 ואט. למרות השיפור המרשים - עדיין לא תמצאו מטען תואם בקופסה.