שיתוף פעולה בין החברה הישראלית Exelerate לחברה הבינלאומית אתוס יאפשר לצמצם את זיהום האוויר במרחב העירוני בכ־30% באמצעות טכנולוגיה חדשה ומתקדמת שתנהל את מערך הרמזורים העירוניים.

Exelerate, מקבוצת YSB, המתמחה בפתרונות טכנולוגים מתקדמים בתחום התחבורה החכמה, יצרה פלטפורמה חדשה לרמזורים חכמים שנועדה לאפשר לרשויות מקומיות לנהל באופן עצמאי את תשתית התחבורה בתוך הערים. חברת אתוס הבינלאומית, המובילה בתחום התקשורת ודיגיטל עם מחזור של כ־11 מיליארד דולר בשנה ו־100 אלף עובדים ברחבי העולם, מספקת שירותי דיגיטל ותקשורת לערים רבות ברחבי העולם.

בכנס תחבורה חכמה שהתקיים החודש בהולנד שתי החברות הציגו פיתוח טכנולוגי חדש משותף, המזהה זיהום אויר שנגרם בשל עומסי תנועה, ומאפשר באותו רגע ובזמן אמת לווסת את התנועה באמצעות רמזורים חכמים ובכך לצמצם את זיהום האויר באופן משמעותי. הפיתוח משלב בין "מערכת האם" של אתוס, המזהה בין היתר זיהום אוויר חריג ברחבי העיר, ומערכת ניהול התנועה של Exelerate – הפלקון, המנהלת את התנועה במרחב העירוני.

במהלך התערוכה הוצג הפתרון המשותף, אשר זכה בהתעניינות גדולה בזירה הבינלאומית. כמו כן הציגה חברת אתוס נתוני זיהום אוויר מערים רבות ברחבי העולם שלהם היא מספקת שירותי תקשורת ודיגיטל ובהן מוטמעת "מערכת האם" שלה. מחקרים הראו שגודשי תנועה גורמים לזיהום אוויר מובהק שפוגע בנהגים ובתושבים שגרים בסמוך לכבישים פקוקים.

"שיתוף הפעולה עם חברת אתוס הבינלאומית ישנה את חוויית הנסיעה בערים וישדרג באופן משמעותי את איכות החיים של התושבים והנהגים", אומר זיו נוימן, מנכ"ל Exelerate מקבוצת YSB.

"הטמעת מערכת ניהול התנועה שלנו, מערכת הפלקון, תקל על עומסי התנועה ותפחית את זיהום האוויר בערים באמצעות הטמעת מערכות טכנולוגיות מתקדמות שניתן לשלוט עליהן מרחוק. השפעת הפתרון שלנו היא מיידית, כך שהפחתת זיהומי האוויר ועומסי התנועה נמצאת בהישג יד של כל הערים החפצות בכך. אנחנו מברכים על שיתוף הפעולה עם חברת אתוס ומקווים שערים בישראל יצטרפו למהפכה הירוקה בכבישים, שתיצור עתיד טוב יותר לכולנו".