חברת Anker Innovations, המפתחת טכנולוגיות טעינה ומכשירים חכמים לצורכי בידור, טיולים ומוצרים לבית החכם, השיקה בישראל את השואב והשוטף הרובוטי RoboVac X8 Hybrid, שהציג יכולות מרשימות בניווט ובשמירה על ניקיון הבית.

הרובוטים השואבים נמצאים בחיינו כבר כמה שנים טובות, ומציגים יכולות טובות יותר בעוצמה ובאיכות השאיבה עם כל דור חדש שיוצא. דגם ה־RoboVac X8 Hybrid, שמצטרף לסדרת השואבים של מותג הבית החכם Eufy מבית Anker, אינו שונה ומציג עוצמת יניקה חזקה במיוחד – שלא הותירה אף גרגיר או שיער חתול מאחור.

בנוסף, הרובוט יודע לנוע בצורה חכמה בין מכשולים בבית, ובניגוד לניסיון עבר, ה־RoboVac X8 דואג לנקות את הפינות וכן אזורים שבעבר היו פחות נגישים. העוצמה שלו מגיעה מטכנולוגיית טורבינות כפולות, כאשר כל טורבינה מספקת עוצמת שאיבה של 2,000 Pa ומגדילה את זרימת האוויר הכוללת ב־80% לעומת טורבינה בודדת.


מלבד שאיבת אבק, השואב מציע ניגוב רטוב של הרצפה, זאת הודות למכל מים גדול במיוחד של 250 מ"ל, המספיק לעד 140 דקות ניגוב. מכל האבק הגדול מגיע בנפח של 400 מ"ל. עם זאת, יש לציין כי הרובוט לא יבריק את הרצפה או ייפתר מכתמים קשים, אנחנו עדיין לא שם. אבל אם שוטפים כמו שצריך פעם אחת, הניגוב הרטוב ישאיר את הרצפה נקייה – במיוחד אם דואגים לתזמן סבבי ניקיון תכופים.


כאן אנחנו מגיעים לסיבה העיקרית שהופכת את השילוב בין השאיבה לשטיפה הרכה לכה מוצלחת, והיא יכולות הניווט והשליטה באפליקציה. מערכת ניווט הלייזר הקניינית של Anker, ה־iPath, משתמשת במספר חיישנים ללמידת שטח השאיבה והכרת הבית, ולאחר מכן בונה מפה וירטואלית הכוללת אפשרות להגדרת שטחים אסורים לשאיבה, מחסומים וירטואליים ואזהרות שונות.


השליטה ב־X8 Hybrid מתבצעת באמצעות אפליקציה קלה לשימוש, המציעה מגוון של הגדרות ואפשרויות להתאמה אישית של ניקוי, שאיבה, לוח זמנים ומידע על השואב. בנוסף לאלו, קיימת תמיכה בעוזרות הקוליות Siri ו־Google Assistant.


חיי הסוללה של השואב מספקים זמן שאיבה ארוך במיוחד של עד 3 שעות, כך שהוא מתאים גם לדירות ולבתים גדולים במיוחד. הוא קומפקטי, כך גם עמדת ההטענה שלו, ומשתלב בקלות בבית. כשהבית נקי פשוט תתזמנו אותו לעשות ניקוי אוטומטי כל כמה שעות, ברמה נמוכה כך שיהיה שקט, ובלי שתרגישו – הבית כבר ינקה את עצמו.