מתקרב הסוף בריבוי המטענים? האיחוד האירופי הגיע להסכמה על חקיקה שתקבע כי כל הסמארטפונים שיימכרו באיחוד האירופי, החל מסתיו 2024, בהם דגמי האייפון השונים - יהיו מצוידים בשקע טעינה מסוג USB-C, זאת כתקן אוניברסלי. החקיקה תהיה תקפה גם על כלל הגדאג'טים, בהם גם טאבלטים ואוזניות. עם זאת, היישום שלה עדיין רחוק, שכן היא עדיין צריכה לעבור בפרלמנט האירופי, ובמועצת אירופה, בהמשך השנה. 

ארבעה חודשים להשקה: כך צפויים להיראות מכשירי האייפון 14 | צפו בתיעוד

כאמור, בשנים האחרונות דווח לא פעם כי אפל מתכננת לבצע את המהלך, שינוי משמעותי ומתבקש למדי במכשירי החברה, שכוללים כיום את חיבור ה-Lightning, בעוד שכלל המכשירים החדשים כיום כוללים חיבור מסוג USB-C. מארק גורמן דיווח בחודש שעבר בסוכנות הידיעות בלומברג כי השינוי צפוי להיכנס לתוקף בשנת 2023. הדיווח המדובר פורסם ימים לאחר ציוץ של האנליסט מינג-צ'י קואו, שידוע בדיוק המרשים מאוד שלו בכל הנוגע לאפל, הכולל דיווח השינוי ייכנס לתוקפו במחצית השנייה של השנה הבאה - אז תושק סדרת האייפון 15.

במקביל, ישנן הערכות כי אפל, שהוציאה את המטענים מהאריזות בטענה של שמירה על איכות הסביבה, צפויה לפתח מפצל שיאפשר להשתמש בכל הכבלים עם חיבור ה-Lightning, כך שלא יהיה צורך לזרוק אותם. כזכור, ישנם מספר מכשירים של החברה, בהם האייפד מיני 6, שכוללים את החיבור הנפוץ. ייתכן שאפל שילבה את החיבור דווקא במכשירים הללו כדי לבחון את התגובות וכעת מסתמן שבשל החקיקה הצפויה באירופה - לא תהיה לה ברירה אלא לעשות זאת בסופו של דבר.