חברת אלקטריאון הישראלית, המפתחת כביש חשמלי חכם, ציינה בשבוע שעבר אבן דרך נוספת בדרכה לפעילות מסחרית עם ההצלחה של כביש חשמלי באיטליה ב"זירת העתיד".

באירוע נכחו בכירי ממשלת איטליה וענף התשתיות והתחבורה במדינה, בהם השרה לפיתוח אזורי מריסה סטלה ג'יניני, השר לחדשנות טכנולוגית ויטוריו קולאו, השר הממונה על מעבר לסביבה נקייה רוברטו צ'ינגואני. שר התשתיות אנריקו ג'יובאני דאג בהיעדרו לברך את המיזם בווידיאו.

באירוע ההשקה הוטען רכב פרטי מסוג פיאט 500 מהמערכת תוך כדי נסיעה בהספק ממוצע של כ־14 קילוואט ובנצילות ממוצעת של כ־85%. הרכב נסע במהירות של 84 קמ"ש האפשרית כרגע בזירה, הוא צורך פחות אנרגיה בנסיעתו מאשר קצב הטעינה, ולכן הוא התחיל את יום ההדגמה עם 22% טעינה וסיים בצהרי היום עם 48%.

כמו כן, הועלה הספק הטעינה של האוטובוס החשמלי מתוצרת חברת IVECO מהספק ממוצע בניסויים הקודמים של 60 קילוואט להספק ממוצע של 75 קילוואט. טעינת האוטובוס החשמלי נבחנה תוך כדי נסיעה במהירות של עד 60 קמ"ש.

מנכ"ל אלקטריאון אורן עזר מסר: "ראינו כיצד חלום הופך למציאות וכיצד המציאות מתעצבת לנגד עינינו. הדגמנו רכב חשמלי שנוסע בכביש, ובמקום שהסוללה תתרוקן, היא נטענת. מיום ליום אנחנו רואים כיצד איטליה לצד שוודיה, גרמניה וצרפת מאמצות את הכביש החשמלי כפתרון מרכזי בחשמול הכבישים באירופה".