אפליקציית iPlena משתמשת בבינה מלאכותית לטיפול בכאבי גב וצוואר כדי לשפר את היציבה ואת התנועה של הגוף, בהתאם למבנה השלד והסימטריה שלו, בעזרת מכלול תרגילים ממוקדים.

רבים סובלים מכאבי גב וצוואר. למעשה, כאבים אלו הם חלק מסוגי הכאבים הכרוניים השכיחים בעולם והם נגרמים מאורח החיים – ישיבה ממושכת, פציעה מפעילות ספורטיבית, לחץ, מתח והשמנה. גם למבנה השלד ולצורת היציבה, ההליכה והריצה של הגוף יש השפעה גדולה על עומס המפרקים וגם על השרירים ועל תפקודם.

מנכ"ל iPlena אלכסנדר סרוקובסקי הוא אוסטאופת ופיזיותרפיסט גרמני יהודי, שרותם את הטכנולוגיה לטובת גישת אבחון וטיפול חדשנית ופתרון הרשום כפטנט שמבוסס על ניתוח נתונים באמצעות AI.

בשלב הראשון נכנסים לאפליקציה ומצלמים שלוש תמונות. הצילומים נעשים בביגוד מלא. האפליקציה סורקת את הגוף, את צורת העמידה, את הפרופורציות ואת המבנה הסימטרי ומצביעה בתוך שניות על המקורות לבעיות.

בשלב השני האפליקציה מפרטת מדוע יש בעיות ואיך אפשר לטפל בהן באמצעות תרגילים ממוקדים. בשלב השלישי והאחרון האפליקציה מספקת לוח זמנים של תכנון אימונים אישי המבוסס על הנתונים ועל ניתוח גופני אישי. האימונים קצרים מאוד ופשוטים לתרגול.

"שיטת הטיפול שלנו פותחה בקליניקות שלנו בגרמניה במשך שש שנים וכבר סייעה ליותר מ־10,000 אנשים", אמר סרוקובסקי. "בשנה שעברה התחלתי לפתח את שילוב הבינה המלאכותית ויישומה כחלק מהאבחון ומהטיפול. אפליקציית iPlena מספקת פתרון טבעי, קל ופשוט לביצוע כדי לטפל במקור הבעיות. אנחנו לא שואלים באפליקציה את האנשים איפה כואב להם, אלא מנתחים סימטריית גוף, עקמת, זוויות שלד ועוד.