נאס"א פרסמה הבוקר (שלישי) את התמונה הראשונה מתוך טלסקופ החלל ג'יימס ווב, הגדול והחדשני ביותר אי פעם, ששוגר לחלל בחודש דצמבר האחרון. התמונה מציגה מגוון של גלקסיות כפי שנראו לפני כ-13 מיליארד שנה.

נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, אמר: "זה מדהים. זה רגע היסטורי למדע ולטכנולוגיה, לאמריקה ולכל האנושות. זה מספק צוהר חדש להיסטוריה של היקום שלנו".

התמונה הראשונה מטלסקופ החלל החדש (צילום: NASA, ESA, CSA, STScI, Webb ERO Production Team/Handout via REUTERS)
התמונה הראשונה מטלסקופ החלל החדש (צילום: NASA, ESA, CSA, STScI, Webb ERO Production Team/Handout via REUTERS)

הטלסקופ, מיזם בינלאומי שנבנה בעלות של יותר מ־10 מיליארד דולר במשך יותר מ־25 שנה בשיתוף 20 מדינות, יספק לאנושות את יכולות התצפית הטובות ביותר שפותחו עד היום. מטרותיו העיקריות הן חקר היווצרות והתפתחות גלקסיות, כוכבים וכוכבי לכת בעזרת תצפיות על גופים שמימיים מרוחקים, שעד היום האנושות לא הצליחה לצפות בהם. הוא נחשב ליורשו של טלסקופ החלל האבל, ששוגר לפני כ-30 שנה וסיפק לאנושות מידע חסר תקדים על החלל. 

בטלסקופ ניתן יהיה להביט אל עומק היקום, שם ניתן ללמוד על השלבים הראשונים לאחר המפץ הגדול, בניסיון לזהות את החתימות של האור הראשון ביקום, וכן לבחון כיצד הגלקסיות נוצרות וכיצד כוכבים נולדים ולחקור לעומק את כוכבי הלכת במערכת השמש ומחוץ לה. מטרה נוספת של הטלסקופ המהפכני תהיה ניסיון לענות על השאלה שהעסיקה את האנושות מאות שנים: האם קיימים חיים נוספים מחוץ לכדור הארץ?