שירות הסטרימינג הפופולרי נטפליקס הכריז מלחמה על הלקוחות שלו שמשתפים שמות משתמש וסיסמאות עם אחרים ובכך גורמים לחברה להפסיד כסף רב על צופים שלא עושים מנוי. בחודש מרץ השיק השירות אפשרות "להוסיף חבר" חשבון במספר מדינות באמריקה הלטינית, ובחודש הבא תושק במדינות נוספות באזור אפשרות "להוסיף בית".

כך זה יעבוד: 

  • בית אחד לחשבון - כל חשבון נטפליקס - לא משנה מה התוכנית שלו, ישויך לבית אחד בלבד, בו הלקוח יוכל לצפות בתכנים בכל מכשיר שיחפוץ. 
  • רכישת בתים נוספים - על מנת להשתמש בחשבון בבתים נוספים, יידרש הלקוח לשלם סכום כסף נוסף (בהתאם למדינה בה הוא גר). לקוחות בעלי חשבון בסיסי יוכלו להוסיף בית אחד, חשבון סטנדרט - שני בתים ואילו לקוחות פרימיום יוכלו להוסיף שלושה בתים לחשבון שלהם
  • כולל טיולים - הלקחות עדיין יוכלו לצפות בתכנים מחוץ לבית על בטלון החכם או בטאבלט. 
  • שליטה והסרה של בתים בחשבון - על פי החברה, הלקוח יוכל להסיר בתים  מהחשבון בכל זמן ולשלוט איפה החשבון יהיה בשימוש. 

כך תשלטו במי משתמש בחשבון הנטפליקס שלכם (צילום: נטפליקס)
כך תשלטו במי משתמש בחשבון הנטפליקס שלכם (צילום: נטפליקס)

"ב-15 השנים האחרונות עבדנו קשה כדי לספק שירות סטרימינג קל לשימוש, כולל לאנשים שחיים או מטיילים ביחד", כתבה החברה בהודעה מיוחדת. "זה נהדר שהלקוחות שלנו אוהבים את הסרטים והסדרות שלנו עד כדי כך שהם מוכנים לחלוק אותם עם אחרים, אבל התופעה הנרחבת של שיתוף חשבונות בין בתים שונים חותרת תחת היכולת שלנו להשקיע ולשפר את השירות לאורך זמן". 

עוד כתבה החברה, כי "אנחנו מעריכים את הלקוחות שלנו, ומכירים שיש להם הרבה אפשרויות בחירה בצריכת הבידור שלהם. אנחנו עובדים קשה כדי ליצור תוכניות טלוויזיה וסרטים נהדרים, ולהתחשב בלקוחות בדרך שבה גובים את הכסף עבור שימוש בכמה בתים".