האם הבינה המלאכותית באמת פיתחה רגשות? גוגל פיטרה במהלך סוף השבוע את בלייק ל'מוין מארגון הבינה המלאכותית האחראית של גוגל, זאת כחודש לאחר שעורר סערה, כאשר אמר שהבחין כי למדא, מערכת הבינה המלאכותית של החברה, פיתחה מודעות לגבי זכויותיה - ובנושאי אתיקה של רובוטים. בגוגל דחו (כצפוי) את טענותיו של ל'מוין, והשעו אותו מתפקידו לאחר שדחו את טענותיו. 

מכירים את זה שקופצת לכם פרסומת בדיוק בנושא שדיברתם עליו? ברכות, איבדתם שליטה

"בינה מלאכותית זה נשק לכל דבר": התוכניות של צה"ל לשדה הקרב החדש

תחשבו לבד: הבינה המלאכותית תופסת יותר ויותר מקום בחיינו

כעת, ענקית הטכנולוגיה נקטה בצעד חריף נוסף, כאשר הודיעה לו על סיום העסקתו. "גוגל שלחה לי מייל המודיע על הפסקת עבודתי בחברה החל מהיום", סיפר לוושינגטון פוסט וציין כי הוא "נמצא בקשר עם עורכי הדין ודן עימה על מהם הצעדים הבאים שניתן לנקוט". בגוגל ציינו כי בדקו את טענותיו של המהנדס, ומצאו כי הן "חסרות ערך". עוד הסבירו: "צר לנו שלמרות עיסוק ממושך בנושא, ל'מוין בחר להמשיך ולהפר בהתמדה את מדיניות ההעסקה ואבטחת המידע של החברה, הכוללת שמירה על מידע הקשור למוצרים", ואישרו כי הוא אכן פוטר. 

כזכור, ל'מוין פרסם בחודש שעבר מסמך בו טען כי מערכת הבינה המלאכותית שלה LaMDA, יוצרת שפה מפלה או ביטויי שנאה. הוא בחר לשתף את העולם בחששותיו, ועשה זאת באמצעות מסמך בשם "האם למדא תבונית?", אשר כלל תמלול של שיחותיו עם למדא. המהנדס טען כי המערכת הפכה לייצור תבוני - מעצם כך שפיתחה רגשות.