בחודשים שחלפו מאז הרגע בו רוסיה פלשה לאוקראינה, נראה שהיא הספיקה להתעמת עם העולם בכל התחומים על פני כדור הארץ - ומחוצה לו, כאשר סוגיית החלל החיצון נמצאת פעם נוספת על הכוונת.

שת"פ של מעצמות: בכוונת רוסיה וסין להקים תחנת חלל משותפת על הירח
עקיצה מהחלל? הקשר בין החליפה של צוות החלל הרוסי - לפלישה לאוקראינה
"אירופה על הכוונת": רוסיה מאיימת בפתיחת חזית חדשה מול המערב

המנהל החדש של סוכנות החלל הרוסית יורי בוריסוב הודיע אתמול לנשיא ולדימיר פוטין כי רוסיה תסיים את השתתפותה בתחנת החלל הבינלאומית בשנת 2024. "אנחנו נמלא אחר כל ההתחייבויות שלנו לשותפות שלנו, אבל ההחלטה לעזוב את התחנה אחרי 2024 התקבלה", אמר בוריסוב. הוא הוסיף כי רוסיה תתחיל להקים תחנה משלה. 

עם זאת, גורם בכיר בסוכנות האמריקאית הבהיר כי הרוסים עדיין לא עדכנו את נאס"א באשר ליציאתם מהפרויקט הבינלאומי. דוברת הבית הלבן קארין ז'אן-פייר התייחסה גם היא לאיום הרוסי, ואמרה במהלך תדרוך הכתבים היומי כי "רוסיה טרם הודיעה באופן רשמי לארצות הברית על כוונתה לפרוש מתחנת החלל בינלאומית, אך הבית הלבן בוחן אפשרות למיתון השפעתו של מהלך זה על התחנה מעבר לשנת 2024, במידה וזה אכן ייצא לפועל".

כאמור, תחנת החלל הבינלאומית נמצאת כיום בבעלותן של חמש סוכנויות חלל שונות: נאס"א, רוסקוסמוס, הסוכנות היפנית לחקר החלל, סוכנות החלל הקנדית וסוכנות החלל האירופית, כאשר רוסיה משגרת אליה משלחות אסטרונאוטים באופן עצמאי, באמצעות טילי הסויוז שלה. התחנה צפויה לפעול עד 2024, וייתכן שפעילותה תוארך עד 2028.