סמסונג חשפה היום (רביעי) את הדור הרביעי של המכשירים המתקפלים שלה - Galaxy Z Flip4 ו-Galaxy Z Fold4, לצד אוזניות ושעון חדשים. המכירה המוקדמת של הסמארטפונים תחל בישראל בשעה 17:00.

המכשיר הראשון שנחשף הוא ה-Galaxy Z Flip4, שקיבל מספר שדרוגים לעומת הדור הקודם שנחשף בשנה שעברה. גודל המסך של הפליפ 4 עומד על 6.7 אינץ' כשהוא פתוח - ו-1.9 אינץ' כשהוא סגור, ומשקלו 187 גרם. בחלקו הקדמי ניתן למצוא מצלמת סלפי ברזולוציית 10 מגה פיקסל, ובחלקו האחורי ישנן שתי עדשות 12 מגה פיקסל.

כעת, ניתן לצלם סרטונים ותמונות סלפי קבוצתיות מזוויות שונות , בלי להשתמש בידיים, זאת באמצעות קיפול חלקי של ה-Z Flip4 להפעלת המצלמה הגמישה (FlexCam). תכונה זו זמינה לשימוש במגוון יישומים, בהם אלו של Meta - אינסטגרם, וואטסאפ ופייסבוק. כמו כן, ניתן להתחיל לצלם סרטונים איכותיים במצב Quick Shot ואז לעבור למצב Flex כדי להמשיך לצלם בלי ידיים – מבלי לעצור את ההקלטה.

בנוסף, משתמשים יכולים עכשיו גם לצלם תמונות סלפי במצב דיוקן ולהשתמש ב-Quick Shot כדי לראות תצוגה מקדימה עם יחס התמונה בפועל. מצלמה משודרגת עם חיישן בהיר ב-65 אחוז מהקודם, השואב את כוחו ממעבד ה-Snapdragon® 8+ Gen 1 Mobile Platform העוצמתי, מאפשרת לצלם תמונות וסרטונים חדים ויציבים יותר גם ביום וגם בלילה. 

למעשה, המכשיר תוכנן ועוצב לשימוש בלי ידיים, והוא מאפשר לעשות יותר בלי לפתוח את הטלפון. תוכלו לבצע שיחות, לענות להודעות, לפתוח את הרכב ואפילו לשלוט ביישומון SmartThings Scene מהמסך החיצוני.

הפליפ 4 מצויד בסוללת 3,700mAh ותומך גם בטעינה מהירה במיוחד - אלחוטית וחוטית - המאפשרת לטעון 50 אחוזים מסוללת המכשיר בתוך כחצי שעה.

סמסונג Galaxy Z Flip 4 (צילום: סמסונג)
סמסונג Galaxy Z Flip 4 (צילום: סמסונג)

הדגם השני שנחשף הוא ה-Galaxy Z Fold4, המצויד במסך גדול במיוחד ברזולוציית 7.6 אינץ' כאשר הוא פתוח, ו6.2 אינץ' כשהוא סגור. המכשיר מצויד במצלמת סלפי של 10 מגה פיקסל, ומצלמה מתחת למסך ברזולוציית 4 מגה פיקסל. בנוסף, בחלקו האחורי ישנו מערך צילום משולש הכולל עדשות 12 מגה פיקסל, 50 מגה פיקסל ו-10 מגה פיקסל.

יישומים פופולריים של רשתות חברתיות, כמו פייסבוק למשל, הותאמו למסך של הפולד 4, ולצידן ניתן בין היתר לפתוח את אפליקציית נטפליקס ולצפות במצב Flex בלי ידיים. למעשה, גם ביישומים לא מותאמים המשתמש יכול לשלוט במכשיר בלי להפריע לתוכן עם התכונה 'לוח מגע במצב Flex', המאפשרת שליטה מדויקת בהשהיה, החזרה והפעלה של סרטונים לצד קירוב והרחקה (זום אין ואאוט) של התוכן במצב Flex. 

כאמור, סרגל המשימות החדש של ה-Z Fold4 מספק פריסה דומה לזו של מחשב שולחני וגישה ישירה ליישומים מועדפים ואחרונים. בנוסף, יישומי גוגל - בהם כרום וג'ימייל - תומכים עכשיו בפונקציית גרור ושחרר, ומאפשרים למשתמשים להעתיק ולהדביק במהירות קישורים, תמונות ועוד מיישום אחד למשנהו.

ה-Galaxy Z Flip4 זמין בצבעים סגול, פחם, זהב ורוד וסגול, וה-Galaxy Z Fold4 זמין גם בבורדו.

Samsung Galaxy Z Flip4 and Galaxy Z Fold4 (צילום: סמסונג)
Samsung Galaxy Z Flip4 and Galaxy Z Fold4 (צילום: סמסונג)

לצד המכשירים, סמסונג חשפו גם את ה-Galaxy Buds2 Pro - אוזניות חדשות בעלות עיצוב קומפקטי. הן קטנות ב-15 אחוזים מהדור הקודם, ומציעות בין היתר אחיזה בטוחה ועיצוב הנדסי שמונע מהאוזניות להסתובב והופך אותן לשותפות המושלמות לאימוני כושר. כעת, האוזניות כוללות גם חיבור שקוף לטלוויזיה, שמאפשר מעבר חלק וקל בין האוזניות לטלוויזיה. ה-Galaxy Buds2 Pro הן האוזניות הקטנות והקלות ביותר בסדרה זו, והן זמינות בשלושה גוונים רכים וניטרליים – אפור פחם, לבן וסגול.

Samsung Galaxy Z Flip4 and Galaxy Z Fold4 (צילום: סמסונג)
Samsung Galaxy Z Flip4 and Galaxy Z Fold4 (צילום: סמסונג)

מחירים וזמינות:

הגלקסי פליפ 4 זמין בנפחי אחסון 128, 256 ו-513 ג'יגה, כשהמחיר עומד על 3,599 ש"ח, 3,849 ש"ח ו-4,299 ש"ח (בהתאמה).

הגלקסי פולד 4 זמין בנפחי אחסון 256 ו-512 ג'יגה, כשהמחיר עומד על 6,499 ו-6,849 ש"ח (בהתאמה). כמו כן, באתר ובחנויות סמסונג ניתן לרכוש דגם עם זיכרון בנפח 1 טרה - שמחירו עומד על 7,699 ש"ח

המזמינים מראש במסגרת המכירה המוקדמת ייהנו מהטבות Pre Order:
Galaxy Z Fold4 יגיע בערכה מיוחדת הכוללת משטח הטענה אלחוטי כפול, אוזניות Buds Live וכיסוי הכולל S pen  מתנה
Galaxy Z Flip4 יגיע בערכה מיוחדת הכוללת משטח הטענה אלחוטי כפול, אוזניות Buds Live וכיסוי Ring מתנה.

בנוסף, רוכשי המכשיר ייהנו מהטבת שרות של תיקון מסך במחיר מוזל, ללא צורך ברכישה מוקדמת של ביטוח. עלות תיקון מסך במקרה זה תהיה 399 ש"ח  עבור דגם ה-Flip ועלות תיקון מסך של ה- Fold תהיה במקרה זה 699 ש"ח.