אפל שחררה את גרסת הבטא החמישית למערכת ההפעלה iOS16, אשר כוללת תוספת חדשה שסביר מאוד להניח שתהיה חשובה עבור רבים ממשתמשי האייפון בדגמיו השונים - או לפחות תשמח אותם מאוד. התוספת החדשה היא הצגת אחוז הסוללה המדויק בחלקו העליון של המסך. עם זאת, המצב לא יהיה כפי שהיה בעבר, וכעת אחוזי הסוללה יוצגו מעל האייקון של הסוללה, ולא לצידו.

מכה לאפל: האייפון הולך לעבור שינוי משמעותי | כל הפרטים
ארבעה חודשים להשקה: כך צפויים להיראות מכשירי האייפון 14 | צפו בתיעוד
אפל מתכננת שינוי משמעותי במכשירי האייפון: כך הצרכנים יושפעו
הולכת בעקבות סמסונג? השינוי המטורף שמתוכנן באייפון

מהצד, נראה אולי כי מדובר בדבר פעוט יחסית, אך מדובר בדבר שזמין כיום במכשירי האנדרואיד - כך שהיה מתבקש למדי שיחזור להיות זמין גם עבור משתמשי האייפון. כאמור, השינוי - במסגרתו אחוזי הסוללה הוסרו מחלקו העליון של המסך - החל ב-2017 עם השקת האייפון X. לכאורה, ה-Face ID והמגרעת הרחבה ששולבה במסך, לא הותירו הרבה מקום להצגת אחוזי הסוללה, שהוחלפו באייקון עם מילוי בצבע המעיד על מצבה הנוכחי.

הלקוחות הראשונים בוחנים את מכשירי האייפון 13 בחנות של אפל בבייג'ינג, ארכיון. צילום: רויטרס

מערכת ההפעלה החדשה תושק בחודש הבא, והדגמים שצפויים לקבל אותה הם סדרות האייפון 12 וה-13, למעט דגמי המיני. על פי חלק מהדיווחים, היא תהיה זמינה גם לדגמים נוספים - בהם האייפון 11 פרו ופרו מקס, אייפון XS מקס ואייפון X. לא ברור מדוע התכונה אינה נתמכת אצל כלל המכשירים עם המגרעת, אך ייתכן כי הדבר עוד ישתנה עד שה-iOS16 תצא באופן רשמי.