AvoMed, חברת סטארט־אפ ישראלית, פיתחה טכנולוגיה מוגנת פטנטים להפקתה של תרכובת ייחודית מגרעיני אבוקדו, אשר מיועדת לטיפול בנזקי עור ובהפרעות דלקתיות. השיטה פותחה על בסיס מחקר שנערך במשך יותר מעשר שנים, ושמוכיח את יעילותה הרב־תפקודית של תרכובת ה־BioActive PFA.

האוצר הירוק: כל מה שצריך לדעת על אבוקדו

מזין, בריא ואפילו מועיל לטיפוח העור: מהו סוד הקסם של האבוקדו?

גרעיני אבוקדו הם תוצרי לוואי של תעשיית המזון, הנותרים במפעלים שמייצרים גוואקמולי (ממרח אבוקדו), אבוקדו קפוא, שמן אבוקדו ומוצרים נוספים. השמדתם מחייבת טיפול מבוקר, כיוון שבתהליך הפירוק האורגני שלהם משתחרר חומר אקטיבי שמזהם את הקרקע. תרכובות המצויות בעץ האבוקדו - מהשורש עד הפרי - משמשות לטיפול במצבים בריאותיים שונים בבני אדם, כולל עשרים קבוצות של תרכובות ביו־אקטיביות הידועות בשרשרת מולקולות שומנים ארוכות שנמצאות בעץ ובפרי.

אבוקדו (צילום: אינג'אימג')
אבוקדו (צילום: אינג'אימג')

כעת מתגלה גם יעילותה של תרכובת ה־PFA להקלה על מגוון בעיות עור, שחלקן נובעות מחשיפה עודפת לקרני השמש. נזקי השמש, הנקראים גם פוטו־אייג'ינג, נובעים מחשיפה לקרני UV, הפוגעות בתאי העור. סימנים נפוצים של נזקים אלה הם קמטים עמוקים ועדינים, כתמים, כלי דם עדינים גלויים וגוון עור לא אחיד.

AvoMed פיתחה ומפתחת קו מוצרי קוסמטיקה מבוססי PFA, שפונה לקהל של נשים וגברים המעוניינים בטיפוח, הקלה והגנה של העור באמצעות מוצרים טבעיים, המכילים רכיבים רב־תפקודיים ובעלי יעילות מוכחת מדעית. מוצרי AvoMed מבוססים על מחקרים רבים בישראל (טכניון, מכון ויצמן, הדסה) ובארה"ב, במעבדות Skin Axis בניו ג'רסי. החברה נתמכת על ידי רשות החדשנות בישראל, ובידיה ארבעה פטנטים רשומים ומאושרים בישראל ובארה"ב.

בנוסף, הוגשו ארבע בקשות רישום פטנטים באיחוד האירופי, ארה"ב וסין, שנמצאות בשלבי אישור שונים. AvoMed הוקמה ב־2016 בהובלת עודד בשן, המשמש יו"ר פעיל, בעל ניסיון של 40 שנה בניהול חברות טכנולוגיה מובילות משלבי ההקמה ועד להנפקתן בארה"ב.

החברה גייסה לאחרונה את שי בן סעיד כמנכ"ל בעל ניסיון רב בפיתוח עסקי בינלאומי, בנקאות השקעות ושותפויות אסטרטגיות בתחום האגרו־טק. היא פתחה בגיוס מימון באמצעות פלטפורמת פיפלביז במסלול SAFE, לצורך הגדלת היקף הייצור לקנה מידה תעשייתי, מינוף מערך השיווק ותחילת מכירות ב־2023, פיתוח קו המוצרים, רישום פטנטים והמשך מחקר.