זטקו, האקר מוערך שידוע בכינוי "מאדג'", הצטרף לטוויטר בסוף 2020 אחרי שקבוצת נערים הצליחו לחדור למערכות הרשת ביולי 2020 ולהשתלט על חשבונות של משתמשים ידועים. בינואר האחרון הוא פוטר על ידי המנכ"ל החדש, פראג' אגרוואל, כחלק מרענון צוות האבטחה.

דרמה בענקית הרשת החברתית: עובד לשעבר בטוויטר הורשע בריגול לסעודיה

הוושינגטון פוסט דיווח היום כי זטקו הגיש בחודש שעבר לרשות לניירות ערך, למשרד המשפטים ולוועדת הסחר הפדרלית תלונת "חושף שחיתויות" שבה האשים את בכירי החברה ב"הפרות משפטיות נרחבות" ובכשלים באכיפת מדיניות אבטחה, פרטיות ותכנים. גרסה של התלונה גם הועברה לוועדות של הקונגרס.

לטענת זטקו, טוויטר הפרה את ההסדר שלה עם ועדת הסחר שגובש לפני 11 שנה כאשר טענה באופן מוטעה כי יש לה תוכנית אבטחה מוצקה מול חדירות למערכת. לפי גרסתו של זטקו, הוא הזהיר את עמיתיו כי מחצית מהשרתים של טוויטר אינם מעודכנים ומבוססים על תוכנות חדירות, כאשר בכירים בחברה הסתירו מחבר המנהלים פרטים על מספר החדירות ועל חוסר ההגנה על מידע של משתמשים.

עוד נטען בתלונה כי בכירי טוויטר, שקיבלו בונוסים על גידול יומי במספר המשתמשים, העדיפו לקדם את הגידול במספר החשבונות ברשת החברתית וויתרו על מאבק בחשבונות הספאם, וזאת על אף הפגיעה בחוויית המשתמשים. הוא אף האשים כי המנכ"ל אגרוואל "שיקר" כאשר טען במאי האחרון כי החברה פועלת לאתר ולסלק "ספאם רב ככל שנוכל".

במסמך שחיבר בפברואר האחרון ואשר צורף לתלונה, כתב זטקו כי "טוויטר מתרשלת באופן גס במספר תחומים של אבטחת מידע. אם הבעיות האלה לא יתוקנו, הרגולטורים, התקשורת ומשתמשי הרשת יהיו בהלם כאשר ילמדו בסופו של דבר על הכשל החמור של טוויטר ביסודות האבטחה".

בריאיון לפוסט, הסביר זטקו כי הוא "חש מחויב מבחינה אתית" לחשוף את הפרטים. מנגד, בטוויטר מיהרו להגיב כי זטקו פוטר בשל "חוסר מנהיגות יעילה ותפקוד לקוי" וכי "ההאשמות של זטקו והתזמון האופורטיוניסטי נועדו להשיג תשומת לב ולגרום נזק לטוויטר, ללקוחות שלה ולמחזיקי המניות".