אפל הכריזה הערב (רביעי) על אירוע הכרזה מיוחד שיתקיים ב-7 בספטמבר, בשעה 20:00 שעון ישראל. זהו אירוע הסתיו המסורתי של החברה, בו על פי ההערכות היא צפויה לחשוף את סדרת מכשירי האייפון 14, לצד מוצרים נוספים. זהו האירוע הראשון אשר אפל צפויה לקיים באופן פרונטלי בקמפוס החברה שבקופרטינו, קליפורניה, מאז פרוץ הקורונה.

התכונה החדשה-ישנה שתגיע בקרוב למכשירי האייפון שלכם

אירוע ספטמבר של אפל צפוי ככל הנראה להתמקד בסדרת האייפון 14, שהולכת לכלול על פי הדיווחים ארבעה דגמים. הדגם הראשון הוא אייפון 14 עם מסך 6.1 אינץ', הדגם השני יהיה אייפון 14 חדש, עם מסך 6.7 אינץ', שעשוי לקבל את השם "אייפון 14 פלוס" או "אייפון 14 מקס". לצידם, אפל צפויה להציג כל הנראה גם אייפון פרו עם מסך 6.1 אינץ' ואייפון פרו מקס עם מסך 6.7 אינץ'. המשמעות היא, שמעריצי אפל שמעדיפים להשתמש בטלפונים קטנים - ייאלצו להמתין עוד קצת זמן עד המכשיר הקטן הבא של החברה. 

על פי הדיווחים, דגם הפרו צפוי לקבל את החידושים המשמעותיים ביותר, כאשר החברה עשויה להיפרד הפעם מאותה המגרעת שמלווה את האייפונים מזה מספר שנים. המגרעת היא מעיין פס הנמצא בחלקו העליון של המסך, ובו ניתן למצוא בדרך כלל את המצלמה הקדמית. מרבית היצרניות בחרו להיפרד ממנה בשנים האחרונות, ולשלב את המצלמה במסך המכשיר, וכעת נראה שגם אפל בדרך לעשות זאת, אם כי בתור התחלה - רק באחד הדגמים.  

טים קוק (צילום: Apple Inc/Handout via REUTERS)
טים קוק (צילום: Apple Inc/Handout via REUTERS)

מוקדם יותר החודש, דווח בבלומברג כי ההכנות לאירוע כבר החלו, והעובדים כבר החלו להקליט את קטעיהם, המשודרים כחלק ממסיבת העיתונאים. אפל נוהגת לשחרר את המכשיר לחנויות כשבוע וחצי לאחר חשיפתו, ומסתמן כי כך היא תעשה גם הפעם. על פי הדיווח שפרסם העיתונאי מארק גורמן, שנחשב לבעל מקורות מהימנים בחברה, עובדים במספר רשתות קמעונאות נתבקשו להתכונן לפתיחת המכירות ב-16 בספטמבר.