סיבה לדאגה? קבוצת האקרים בשם "הגנב הנדיב" (ייתכן שעל שם ספרו של יורם קניוק) טענה אתמול (שני) כי פרצה לכאורה למאגר של מט"ח (המרכז לטכנולוגיה חינוכית) המפתחת טכנולוגיות בתחום החינוך ועומדת מאחורי פלטפורמת למידה דיגיטלית בשם "אופק".

מדובר בקבוצת האקרים איראנית, הקשורה למשמרות המהפכה, וחבריה טוענים כי ברשותם מידע אודות מיליון מורים במדינת ישראל. בהמשך, טענו כי ברשותם מידע על כשלושה מיליון תלמידים. בפרסומים בחשבון הטלגרם של הקבוצה הם תקפו את היחס של הממשלה למורים, ואת ראש הממשלה יאיר לפיד.

הם הציעו למכירה את הפרטים הללו, והספיקו להדליף רשומות הכוללות את פרטיהם של כ-30 אלף מורים ותלמידים ישראלים. עם זאת, מבדיקת מעריב עולה כי הפרטים שייכים לתלמידים שנולדות בשנות ה-90 ותחילת שנות ה-2,000 כך שייתכן שהם אינם עדכניים. הערוץ נסגר כעבור מספר שעות, ונכון לבוקר יום שלישי - הוא אינו זמין, וסביר להניח שהפרטים שהודלפו - הם רמז לכך שבידי הקבוצה פרטים עדכניים יותר. עדיין לא ברור האם הם הספיקו למכור את המידע.

ממט"ח נמסר כי במהלך ההכנות לשנת הלימודים נמצאו "אינדיקציות לאירוע סייבר, שמטופל בשיתוף מערך הסייבר הלאומי ובעדכון משרד החינוך ונבחנות השלכותיו גם בשעות אלו. יודגש כי בשלב זה המערכות עובדות כתקנן".

בתגובה לפריצה למט"ח, קבוצת האקרים ישראלית בשם "צבא הגנבים", שתוקפת בשבועות האחרונים מטרות באיראן, תקפה אתר הקשור למערכת המשפט במדינה. הם אף הדליפו חומרים מהאתר שתקפו.