מוצדקת ככל שתהיה, ההחלטה של אפל להפסיק ולכלול מטען באריזת האייפון, עוררה סערה רבה. למעשה, גם כשנתיים לאחר המהלך, כאשר יצרניות אחרות מתחילות ללכת בעקבותיה, הוא עדיין נתפס בעיני רבים כשנוי במחלוקת. עם זאת, ישנה מדינה אחת שלקחה את ההחלטה של אפל קצת קשה מדי.

מכה לאפל: אירופה דורשת שינוי דרמטי במכשירי אייפון
אפל מתכננת שינוי משמעותי במכשירי האייפון: כך הצרכנים יושפעו

התקשורת בברזיל דיווחה כי משרד המשפטים במדינה אוסר על מכירת דגמי האייפון השונים בשטחה. מדובר בדגמי אייפון רבים - האייפון 12 והמכשירים שיצאו אחריו, כאשר איסור המכירה תקף למעשה על כלל מכשירי החברה שאינם כוללים את המטען. על פי הדיווח, הנימוק המרכזי להחלטה זו, היא סירובה של אפל לכלול מטענים באריזת המכשירים.

בצו הממשלתי נכתב עוד כי במידה ואפל תבחר להפר את האיסור - ולמכור בכל זאת את המכשירים במדינה - היא תיקנס מדי יום ב-12 מיליון ריאל ברזילאי (שהם כ-2.3 מיליון דולרים). המשמעות היא, כי במידה ואפל תפסיק את מכירת האייפונים במדינה, או תחזיר את המטען לאריזות - היא תימנע מהקנס הכספי. 

הרשויות בברזיל דחו את הטענה של אפל לפיה הוצאת המטען מהאריזה - מסייעת להפחתת פליטת הפחמן, וציינו כי אין ראיות לכך. 
באפל ציינו כי ימשיכו לעבוד עם Senacon, הסוכנות הברזילאית להגנת הצרכן, כדי "לפתור את החששות הללו", תוך ציון כי הם יערערו על ההחלטה והטענה כי הם מספקים ללקוח "מוצר לא שלם". "כבר ניצחנו במספר תביעות בברזיל בנושא, ואנחנו בטוחים בכך שהלקוחות שלנו מודעים לאפשרויות הטעינה וחיבור המכשירים השונות", מסרו בחברה.

הדיווח מתפרסם בתזמון בעייתי במיוחד עבור ענקית הטכנולוגיה האמריקאית, שכן בעוד מספר שעות היא צפויה להכריז על סדרת מכשירי האייפון 14. עדיין לא ברור האם גם האייפונים הללו יגיעו ללא מטען, אך בהתחשב במדיניות הנוכחית של החברה - זה כמעט וודאי. 

כאמור, זו אינה הפעם הראשונה בה ברזיל תוקפת את כך את אפל. מקרה דומה התרחש עם השקת האייפון 12, סדרת המכשירים הראשונה שהגיעה ללא מעטן כלול באריזה. אז, בחרו בברזיל לקנות את אפל בלמעלה מ-10 מיליון ריאל ברזילאי (כ-1.9 מיליון דולרים) ובסופו של דבר, באפל נכנעו - והוסיפו מטען לאריזת האייפון בלפחות מדינה אחת בברזיל".