מאז הופעתם של חברי ה-X מן, קבוצת גיבורי העל המוטנטים של מארוול, לא מעט מעריצים החלו לדון בשאלה – מה יקרה אם וכאשר בני האדם יוכלו לפתח את כוחות העל בעצמם. מרבית המעריצים שגדלו והתגברו לאורך השנים הושפעו עמוקות מהקומיקס, כך שלא מפתיע לגלות כי חלקם ניסו (מרביתם ללא הצלחה כמובן) להביא את ההמצאות המופלאות מהקומיקס למציאות.

אחד ההמצאות שכן הצליחו לצאת מן הדף הן לא פחות מהנשק הקטלני ביותר של מנהיג קבוצת ה-X מן המקורית סייקלופס – משקפי הלייזר המאפשרים לו למקד את כוחותיו באובייקט ספציפי במקום לבצע ירי חסר הבחנה.

בניגוד לקומיקס, שם המשקפיים המיוחדים נועדו למנוע מהלייזר לצאת מעיניו של סייקלופס ללא הבחנה, המשקפיים שהמציא יוצא התוכן AnselmoFanZero בשנת 2014 נועדו לדמות את ייצור הלייזר. כבר עם פרסום ההמצאה הוא טען כי "מדובר ברעיון טיפשי ביותר ומסוכן", אך חשף כי המשקפיים מופעלות באמצעות קריצה בלבד. מן הסתם, המכשיר מעולם לא הגיע אל השוק, בשל מסוכנותו, אך בהדגמה שביצע היוצר בערוץ היוטיוב שלו, הוא הראה כי הלייזר אכן אמיתי ומסוגל להצית נייר ולפוצץ בלונים – אחלה טריק ליום ההולדת.

הניסיונות לא נעצרו שם, ובשנת 2020 קבוצת מדעניים צרפתיים הודיעה כי הצליחה לפתח עדשת לייזר המתלבשת על עין אדם, אשר תציג סמן לייזר על המקום אשר אליו מסתכל האדם. המפתחים השתמשו במדפסת תלת מימד על מנת להדפיס את הרכיבים הנחוצים להם ולמעשה המטרה הייתה לאפשר לאדם להשתמש במסכים שונים ללא צורך ללחוץ עליהם עם הידיים, אלא לבחור את האפשרות הרצויה עליהם באמצעות מבט בלבד.

המערכת בנויה מהעדשה המתלבשת על העין וכן מצלמה, הבוחנת לאן נודד מבטו של האדם. על פי המדענים, "המערכת תצליח לזהות לאן האדם מסתכל וקרן הלייזר תגלה לנו בדיוק מה חיפש". בסרטון שפרסמו המדענים הם אף הציגו את פעולת העדשה בזמן אמת.

"היתרון של עדשת סייקלופס הוא שאין לה אף רכיב חיצוני. כל החלקים שלה מורכבים בתוך העדשה", טענו החוקרים. לטענתם, אם אי פעם יצליחו להעביר את ההמצאה שלהם למצב בו הם יכולים לשווק אותה לשימוש ביתי, הם ינסו להצמיד סוללה נטענת שתדאג לשמור עליה.

באשר לשאלת הביטחון – החוקרים טרם מצאו פתרון מושלם לסכנה מן הלייזר, אשר עלול לשרוף את העפעפיים של האדם: "אדם ממצמץ בממוצע 15 פעמים מדי דקה, מה שאומר שבכל שעה העפעף ייחשף כ-900 פעם לקרן הלייזר. למרות זאת, הקרן חלשה מדי בשביל לעשות נזק משמעותי אמיתי".