כבכל שנה רשת iDigital מקיימת את אירוע ההשקה הרשמי של ה-iPhone החדש באירוע "לילה לבן". אמש (רביעי) התקיימה השקת אייפון 14 בסניף שרונה תל אביב והחל משעות הצהריים החלו הלקוחות המושבעים לתפוס את מקומם בתור ההולך ומתארך לקראת תחילת המכירה בחצות.

אייפון 14 נוחת בישראל: מה המחירים והיכן ניתן לרכוש? כל הפרטים

למרות שרוב העומדים בתור הגיעו בשעות הערב לקראת פתיחת האירוע, כמה בודדים הקדימו במיוחד ודאגו להיות הראשונים שישימו את ידם על דגם הפלאפון החדש מבית אפל. עמית קיאני ודניאל קטנוב, אפליסטים מושבעים שהגיעו לאירוע ההשקה זו הפעם החמישית ברציפות, המתינו לא פחות מתשע שעות (!) בלי לזוז מהתור כלל.

התור באירוע השקת האייפון 14 ב-iDigital (צילום: יניר ברט)
התור באירוע השקת האייפון 14 ב-iDigital (צילום: יניר ברט)

"אנחנו בתור מ-15:00 והמלאי של האייפון מצומצם, אם לא נגיע ראשונים לא יישאר מהאייפון 14 תקופה ארוכה, יכול להיות אפילו עוד חודשיים", טען עמית קיאני, "בדגם החדש יש את המעבד הכי חזק בשוק, מסך בהיר ועוד כמה פיצ'רים של אפל שמקלים על השימוש. הבאנו מים והזמנו אוכל עם שליח שהגיע עד אלינו לתור".

גם ניב לוי, לקוח מושבע נוסף, המתין בתור משעות אחר הצהריים, וטען שדווקא החוויה בהשקה שכרוכה בהמתנת הענק היא זו שהביאה אותו בשנית. "ממש כיף פה, נוצרו מעט קשרים ופרצופים מוכרים מהאירוע שנה שעברה וגם אני מתחדש באייפון 14 מהרגע הראשון. אם אחכה עוד שבוע או חודש לקנות את האייפון לא תהיה כל החוויה עם האנשים וגם לא בטוח שיישאר המכשיר בחנויות".

איילת צרפתי-רוזן, מנכ''לית iDigital ישראל (צילום: אילן ספירא)
איילת צרפתי-רוזן, מנכ''לית iDigital ישראל (צילום: אילן ספירא)

איילת צרפתי-רוזן, מנכ"לית iDigital ישראל, הסבירה את פשר המאורע וההתלהבות של הלקוחות המושבעים. "האפליסטים תמיד כאן וזו חגיגה ענקית, כמובן המטרה של כולם היא לצאת עם האייפון החדש ראשונים", אמרה, "יש לנו 70% יותר אישורי הגעה לרכישת האייפון באירוע ההשקה מאשר השנה שעברה ו-55% גידול בהזמנות הרכישה המוקדמות למכשיר בכל הארץ. חייבת להגיד שהופתענו מהעלייה בביקוש לאייפון 14, יכול להיות שזו שמחת היציאה מהקורונה, שנה שעברה התור היה הרבה יותר מצומצם".

בתוך כך, חברת פלאפון ערכה גם כן את אירוע הלילה לבן שלה באילת, שם המכשירים נמכרו ללא מע"מ ונרשמו ביקושי שיא לכלל הדגמים. חלק מהלקוחות סיפרו שהגיעו במיוחד לאילת כדי לקנות מכשיר במחיר זול יותר, ובין היתר מאשדוד, אשקלון ואפילו תל אביב.