סיוע מכיוון מפתיע: המשטר האיראני מנסה למצוא דרכים להשתיק את המחאות ההמוניות שמתרחשות במדינה מזה כשבוע, זאת כחלק מהמחאה על הריגתה של מהסא אמיני, צעירה בת 22 שנעצרה על ידי "משטרת המוסר" משום שעטתה חיג'אב ב"אופן מרושל". אחת הדרכים בהן נוקט המשטר היא חסימת הגישה של אזרחי המדינה לאינטרנט - כך שלא יוכלו לתאם הפגנות ומהלכים או להוציא מידע מחוץ למדינה. 

מספר ההרוגים בהפגנות באיראן עלה ל-35; ראיסי: "להתמודד בנחישות"
"לא עזה ולא לבנון, אני מקריב את חיי למען איראן": המחאות במדינה נמשכות | צפו
העיתונאית המובילה סירבה לעטות כיסוי ראש - והריאיון בCNN עם נשיא איראן בוטל

המהלך האיראני, שמהווה פגיעה בחופש הביטוי של האזרחים, עורר ביקורת קשה ברחבי העולם. בין היתר, מזכיר המדינה האמריקאי אנתוני בלינקן צייץ ביום שישי בחשבון הטוויטר שלו כי "ארצות הברית נקטה בפעולה כדי לקדם חופש אינטרנט וזרימת מידע חופשי באיראן", ואכן חל שינוי קל בסנקציות על האיראנים - כך שחברות (דוגמת SpaceX) יוכלו לספק להם אינטרנט. עם זאת, במקרים מסוימים על החברות לפנות ולבקש אישור נוסף.

Activating Starlink …

בין המגיבים לציוץ של בלינקן - היה המיליארדר אילון מאסק, שהודיע כי יפעיל את לוויני Starlink, של חברת ספייס איקס הנמצאת בבעלותו, כך שיפעלו מעל איראן, במטרה לעקוף את חסימת האינטרנט שהוטלה על ידי המשטר. כאמור, הוא כבר הפעיל בעבר את הלוויינים הללו באוקראינה, כדי לסייע בראשית המלחמה, כך שזו אינה הפעם הראשונה בה הם פועלים בהיקף כזה. המהלך של מאסק עורר זעם רב בממשל האיראני, ועל פי הדיווחים - הם חסמו לחלוטין את השירות.