Chatfull, מיזם חדשני ופורץ דרך של בני נוער מירושלים נגד בריונות ברשת, פותח לאחרונה במסגרת "הסטארטאפיסטים" - תוכנית ייחודית בת שנתיים שיזם איש העסקים מייקל אייזנברג בהובלת עמותת מחשבה טובה. השנה השתתפו בתוכנית של העמותה כ־30 חניכים בלוד ובירושלים.

גיל אילו, בן 17, תלמיד כיתה י"ב מירושלים ואחד ממייסדי המיזם, מספר: "המטרה היא להתמודד עם תופעת הבריונות ברשת בדרך יצירתית. הקבוצה שלנו פיתחה אלגוריתם חכם לצ'אט בטוח, המבוסס על תוכנה להעברת מסרים אשר מחליפה מילים פוגעניות במילים חיוביות. מדובר ברעיון חדשני שעשוי לסלול את הדרך לפתרון ממשי ולמניעת בריונות ברשתות".

מהרט בליהון, תלמידת כיתה י"א בת 16 מירושלים, גם היא ממייסדי המיזם, מוסיפה: "בזכות הלמידה האינטנסיבית בתוכנית נחשפנו לעולם הטכנולוגיה המתקדמת, התנסינו בשפות ובתכנות ונפגשנו עם מנטורים, ומשם נולד הפיתוח שלנו. אנחנו נחשפים למעשי בריונות ברשת וגם בחיים, כי אין מי שלא ראה או נתקל בתופעה המכוערת הזאת. המיזם בעצם בא 'לחנך' בצורה חיובית את מי שמעליב ופוגע, והמילים המשפילות והמכאיבות שלו מוחלפות במילים חיוביות ונעימות. כך מי שיתנסה בפלטפורמה שאנו מציעים, יוכל להתכתב במסנג'ר ולהרגיש בטוח, כי הפיתוח שיצרנו לא מאפשר להשפיל ולפגוע באף ילד".

התופעה של ילדים שמתמודדים עם מילים פוגעניות, משפילות, מעליבות ורומסות ברשת אינה חדשה ורק הולכת ומחמירה, לצד הטכנולוגיה וההקלדה הקלה והנגישה. רובם נאלצים אחרי יום לימודים לפגוש את הפגיעה גם בהמשך היום ברשת. בכוחה להשפיע לרעה על מצבם החברתי והנפשי, והיא אף עלולה להוביל לאובדן חיים.

אורנית בן ישר, מנכ"לית מחשבה טובה, מסכמת: "התוכנית תורמת הלכה למעשה לבני הנוער המוכשרים בפריפריה, וכבר יש לנו בוגרים שהשתלבו בתפקידים טכנולוגיים משמעותיים מאוד בצבא ומתכננים ללמוד באוניברסיטה ולעבוד בתחום זה בהמשך".