סוכנות הפיקוח הפיננסי של רוסיה הודיעה היום (שלישי) כי חברת מטא (לשעבר פייסבוק) תיכנס לרשימת "ארגוני הטרור", כך דווח בסוכנות הידיעות הרוסית אינטרפקס. כאמור, הרשתות החברתיות של החברה חסומות באופן מוחלט עבור אזרחי רוסיה, מזה למעלה מחצי שנה, כך שאלו הרוצים להשתמש בהן - נאלצים להיעזר בחיבורי VPN שונים. 

כזכור, מדובר באחד משיאיו של עימות משפטי בין הממשל הרוסי לבין חברת מטא, שראשיתו בפלישה לאוקראינה בסוף חודש פברואר. זמן קצר לאחר ראשית הפלישה, מוסקבה החלה בהגבלת הגישה לרשתות החברתיות, מהלך שרבים הגדירו כניסיון רוסי לשלוט על זרימת המידע. בית המשפט ברוסיה אף האשים את מטא ב"פעילות קיצונית". הערעור שהחברה הגישה בתגובה - נדחה בחודש יוני האחרון.

במקביל לכך, הפרלמנט הרוסי אישר בחודש מרץ חוק הקובע כי אדם המפיץ מידע לא מהימן על הפעילות של הצבא הרוסי עלול להישלח לעד שלוש שנות מאסר. ארגון שיפיץ "פייק-ניוז", אנשיו עלולים להישלח למאסר של עד 10 שנים. במקרה שבו המידע המופץ יביא להשלכות חמורות, העונש המקסימלי הינו עד 15 שנות מאסר. בנימוקי החוק נכתב כי ההחלטה התקבלה לאחר "שארה"ב ובנות בריתה באירופה הפיצו מידע כוזב במדינה מתוך כוונה לעורר מחלוקות".