השחקן וויליאם שאטנר, כוכב סדרת "מסע בין כוכבים" המקורית, הגשים בשנה שעברה חלום כאשר טס לראשונה לחלל, אולם כעת הוא מודה בספר חדש כי הרגיש "כמו בהלוויה" כאשר הביט אל האפלה המקיפה את כדור הארץ. 

שאטנר (91) הפך בדיוק לפני שנה לאדם המבוגר ביותר שטס לחלל כאשר השתתף בטיסה של הקפסולה "ניו שפרד" של חברת בלו אוריג'ין. כאשר ירד שאטנר מהקפסולה אחרי הנחיתה, הוא לא הסתיר את התרגשותו בעת שהתחבק עם מייסד בלו אוריג'ין ג'ף בזוס. "זה מדהים, גדול מהחיים", אמר בדמעות. 

בספר האוטוביוגרפי החדש "ללכת באומץ: הרהורים על חיים של יראה ופלא", ששאטנר כתב עם התסריטאי ג'ושוע ברנדון ואשר הגיע לחנויות בימים האחרונים, מודה השחקן הוותיק כי הטיסה שלו "הייתה אמורה להיות חגיגה, אבל במקום זאת זה הרגיש כמו הלוויה". 

"אני אוהב את מסתורי היקום. אני אוהב את כל השאלות שהגיעו אלינו לאורך אלפי שנים של מחקר והיפותזות, אבל כשהבטתי בכיוון ההפוך, לתוך החלל, לא היה מסתורין, אי אפשר היה לראות שום יראה מלכותית. כל מה שראיתי היה מוות", כתב שאטנר, שגילם את דמותו של קפטן ג'יימס טיבריוס קירק אשר הוביל את ספינת החלל אנטרפרייז בסדרה המקורית של "מסע בין כוכבים". 

"ראיתי ריקנות קרה, אפלה, שחורה", המשיך שאטנר בתיאור הקודר של תחושותיו בחלל. "זה לא כמו אפלה כלשהי שראיתי או הרגשתי על כדור הארץ. זה היה עמוק, עוטף, מקיף. הבטתי שוב לעבר כדור הארץ שלנו. יכולתי לראות את העקמומיות של כדור הארץ, את צבע הבז' של המדבר, את הלבן של העננים ואת הכחול של השמיים. זה היה החיים. טיפוח, שמירה, חיים. אמא אדמה - ואני עזבתי אותה. כל מה שחשבתי היה שגוי. כל מה שציפיתי לראות היה טעות".