מכשירי האייפון על דגמיהם השונים נחשבים לפופולריים מאוד ברחבי העולם, כאשר בכל השקת מכשיר חדש - נרשמים תורי ענק מחוץ לחנויות החברה, ואנשים ממתינים שעות רבות כדי שיוכלו להיות בין הראשונים שישיגו את המכשירים החדשים. עם זאת, דיווח שפורסם ב-The Information מעלה את השאלה - האם כלל דגמי האייפון זוכים לאותה רמת הפופולריות בקרב הלקוחות?

על פי הדיווח, אחת מהיצרניות של אפל בסין, קיבלה דרישה להפסיק לאלתר את ייצור רכיבי האייפון 14 פלוס, זאת פחות משבועיים לאחר שהחלה מכירתו באופן רשמי. עוד נטען כי שני ספקים נוספים של אפל, שעוסקים בהרכבת המכשירים הללו, צמצמו באופן דרמטי את היקפי הייצור של המכשיר. משמעות הדיווח היא, שהצרכנים מעדיפים לרכוש את האייפון היקר ביותר מבין הדגמים בעלי המסך הגדול. הדבר מתחבר לדיווח שפורסם בחודש שעבר בבלומברג, לפיו באפל ביקשו מספקיהם לוותר על התוכנית להגדלת היקף ייצור האייפון 14.

טים קוק (צילום: REUTERS/Peter DaSilva)
טים קוק (צילום: REUTERS/Peter DaSilva)

בתוך כך, אפל חשפה אמש בהפתעה מספר מוצרים חדשים, זאת על ידי הודעה לעיתונות ועדכון של החנות המקוונת. לאחר אירוע ספטמבר, הגיע תורם של האייפדים החדשים לקבל עדכונים חדשים. המוצר הראשון שהוצג הוא הדור החדש של האייפד הקלאסי - 12 שנים לאחר הצגת הדגם הראשון - ובו לראשונה אפל נפרדת מכפתור הבית, ועוברת לעיצוב עם קצוות שטוחים ומסך מקצה-לקצה, בדומה לדגמי ה-Air וה-Pro. 

האייפד החדש מצויד במסך מסוג Liquid Retina בגודל 10.9 אינץ', בהירות של 500 ניטים וכפתור הדלקה שכולל חיישן טביעות אצבע (TouchID). במקביל, המצלמה החליפה את מיקומה של המצלמה הקדמית (סלפי), וכעת היא ממוקמת בצידו של המכשיר. המיקום החדש מאפשר שימוש נוח יותר בשיחות וידאו במצב אופקי. לצד אלו, האייפד החדש כולל את שבב A14 Bionic, שכולל שיפורים של 20% ביכולות העיבוד. בנוסף, המכשיר עבר (סופסוף) לחיבור טעינה מסוג USB-C.

מחיר: החל מ-440 דולר לגרסת WiFi
מועד ההשקה: 26 באוקטובר

אייפד (צילום: אפל)
אייפד (צילום: אפל)

מוצר נוסף שהוכרז הוא הדור החדש של האייפד פרו, שני דגמים הכוללים בין היתר מסך מסוג Liquid Retina בגודל 11 אינץ', ומסך Liquid Retina XDR בגודל 12.9 אינץ'. כצפוי, שני הדגמים כוללים את השבב החדש - Apple M2. חידוש נוסף ומעניין שאפשר למצוא הוא תמיכה בדור בדור השני של ה-Apple Pencil, שתומך כעת ב"זיהוי ריחוף" ממרחק של 12 מ"מ מהתצוגה. הדגמים החדשים מריצים את מערכת ההפעלה iPadOS 16, שתושק באופן רשמי ב-26 באוקטובר, כאשר באפל טענו כי המעבד החדש מציג שיפור ביצועים של עד 15%.

מחיר: החל מ-799 דולר לדגם ה-11 אינץ', ו-1,099 דולר לדגם ה-12.9 אינץ'.
מועד ההשקה: 26 באוקטובר

אייפד פרו (צילום: אפל)
אייפד פרו (צילום: אפל)

לצד האייפדים, באפל חשפו גם את הדור הבא של ה-Apple TV 4K, הסטרימר הפופולרי שלה, אשר שומר על העיצוב הקיים. עם זאת, הדור החדש כולל מעבד מדגם Apple A15 Bionic - כמו במכשירי האייפון 13. כמו כן, לראשונה הוא תומך בתקן +HDR10, כאשר לדברי אפל השבב החדש יספק שיפור של עד 50% בביצועים.

אפל טי וי (צילום: אפל)
אפל טי וי (צילום: אפל)

מחיר: החל מ-129 דולר לגרסת ה-WiFi (ללא כבל רשת)
תאריך ההשקה: 11 בנובמבר