הסאגה מתקרבת לסיומה? הודעתו של המיליארדר אילון מאסק באפריל האחרון, על כוונתו לרכוש את הרשת החברתית טוויטר, עוררה סערה ברחבי העולם. תגובה דומה נרשמה גם לאחר הודעתו על החזרה בו מהעסקה, שהובילה להחלטה של טוויטר לפתוח בהליך משפטי. היום (שלישי) דווח בסוכנות הידיעות "בלומברג" כי המיליארדר צפוי לסיים את עסקת הרכישה ביום שישי הקרוב. 

אילון מאסק צפוי להשלים את רכישת טוויטר ב-44 מיליארד דולר
לאחר שביטל את עסקת הרכישה: טוויטר תובעת את אילון מאסק  
"לא פעל בכנות": טוויטר וטראמפ תוקפים את אילון מאסק

לפי גורמים המעורים בנושא, אילון מאסק הודיע ​​למשקיעים שותפים, שהתחייבו לסייע במימון רכישת הרשת החברתית טוויטר ב-44 מיליארד דולרים, כי הוא מתכנן לסיים את הרכישה עד יום שישי.

הצהרתו של מאסק הינה הסימן המובהק ביותר עד כה לכך שהוא מתכנן לעמוד במועד האחרון של שופט בית המשפט בדלאוור להשלמת העסקה. השותפים שהתחייבו לממן את הרכישה של מאסק מטוויטר סיימו להרכיב את הסכם מימון החוב הסופי ונמצאים בתהליך חתימה על המסמכים הדרושים.

מאסק הציג את עצמו כתומך בחופש הביטוי והיה ביקורתי כלפי הגישה של טוויטר לניטור תוכן אלים או שנאה, מה שהוביל לאיסור על קולות שמרניים בולטים רבים. בחודש יולי האחרון חברת טוויטר הודיעה כי היא תובעת את המיליארדר לאחר שביטל את העסקה עליה חתמו, בשווי 44 מיליארד דולר לרכישת החברה, כאשר הוא טען כי טוויטר מסרה לו בעת חתימת העסקה נתונים רבים שהתבררו כשקריים. הנתונים בהם הטיל מאסק ספק היו, בין היתר, גודל בסיס המשתמשים ברשת החברתית ושכיחות החשבונות האוטומטיים הידועים כבוטים. כעת, חזר מאסק להסכם המקורי עם הרשת החברתית והציע לרכוש אותה תמורת 44 מיליארד דולר (54.20 דולר למניה).