ההחלטה הדרמטית של אפל להסיר את כפתור הבית ממכשירי האייפון, ובהמשך גם מהאייפדים, עוררה סערה ברחבי העולם - לצד תהייה: איך מסתדרים בלעדיהם. כעת, מסתמן שאפל עומדת בפני החלטה דרמטית נוספת, שתיכנס לתוקף במכשירי האייפון 15 פרו ופרו מקס, שיוכרזו בשנה הבאה.

אחרי 15 שנה: זה סכום העתק ששולם על דגם האייפון הראשון

אנליסט אפל מינג-צ’ו קו פרסם הערכה, לפיה החברה צפויה להסיר את כפתורי הווליום מהמכשיר, וכך גם את כפתור הנעילה. לדבריו, אפל תחליף אותם בכפתורים קפסטיביים, שיוכלו לספק פידבק באמצעות מנוע Taptic. הם יופעלו באמצעות נגיעות או החלקות שונות, לצורך ביצוע פעולות.

לדברי קו, בתור התחלה השינוי יחול רק במכשירים היקרים יותר בסדרה, כך שייקח עוד קצת זמן עד שכלל האייפונים יהיו נטולי כפתורים.

ומה לגבי מכשירי האנדרואיד? סביר להניח שהיצרניות השונות ינסו ללכת בעקבות אפל ויעלימו את הכפתורים, אך ייקח עוד מספר שנים עד שהם יישארו בגדר זיכרון רחוק.

בשבוע שעבר אישרה אפל כי היא נכנעה לדרישת האיחוד האירופי ותשנה את חיבור ההטענה ותעבור לכב מסוג USB-C במקום סוג ההטענה שהיה קיים עד כה. זאת, לאחר שהאיחוד האירופי חייב בחקיקה את כל הטלפונים שנמכרים במדינות החברות להשתמש בכבל אחיד החל מסתיו 2024, כך שיהיה חלק מתקן אוניברסלי.