איש העסקים והמיליארדר אילון מאסק הורה היום (שישי) להיערך לפיטורים ברשת החברתית טוויטר, אותה רכש לאחרונה. 7,500 העובדים קיבלו הודעה באי-מייל כי הקיצוצים אמורים להתחיל במיידי. על פי הודעות פנימיות, נראה כי כמחצית מעובדי טוויטר צפויים לאבד את מקום עבודתם.

באופן רשמי: מאסק השלים את רכישת "טוויטר" - וזה היה הצעד הראשון שלו
אילון מאסק בהודעה דרמטית: זהו השינוי הצפוי בטוויטר | כל הפרטים

עובדי טוויטר קיבלו הודעה בדוא"ל כי הפיטורים אמורים להתחיל, על פי עותק של ההודעה שראה הניו יורק טיימס. העובדים קיבלו הוראה ללכת הביתה ולא ללכת למשרדים ביום שישי עם המשך הקיצוצים. ההודעה, שהגיעה מכתובת גנרית והייתה חתומה "טוויטר", לא פירטה את המספר הכולל של הפיטורים.

"במאמץ להציב את טוויטר בדרך הכי טובה, נעבור את התהליך הקשה של צמצום כוח העבודה הגלובלי שלנו", נכתב באי-מייל לעובדי החברה, "אנו מכירים בכך שהדבר ישפיע על מספר אנשים שתרמו תרומות חשובות לטוויטר, אך פעולה זו נחוצה למרבה הצער כדי להבטיח את הצלחת החברה בעתיד". 

נראה כי כמחצית מעובדי טוויטר צפויים לאבד את מקום עבודתם, על פי הודעות פנימיות קודמות. כשהמייל נחת בתיבות הדואר הנכנס של העובדים ביום חמישי בערב, העובדים פרסמו אימוג'י הצדעה ואימוג'י לב ב-Slack, שירות ההודעות. בהמשך הערב, חלק מהעובדים אמרו כי איבדו את הגישה למערכות החברה, קדמה אפשרית לפיטורין.

כזכור, המיליארדר השלים בשבוע שעבר את רכישת הרשת החברתית בסכום של 44 מיליארד דולר. בעקבות כך, הפך מאסק, האיש העשיר בעולם, לבעל השליטה המלאה על אחת מפלטפורמת המדיה החברתית המשפיעות ביותר בעולם. לאחר הרכישה, פיטר מאסק את מנכ"ל החברה, פראג אגרוואל ושני בכירים נוספים.

השמועות על פיטורים צפויים הסתובבו בחברה במהלך השבוע. ביום רביעי, העובדים שמו לב להודעת Slack שהציעה לפטר 3,738 אנשים. בהודעה צוין כי עדיין ניתן לבצע שינויים ברשימה, על פי עותק שראה ה"טיימס". חלק מהעובדים הבחינו גם שמדריך העובדים הועבר למצב לא מקוון, על פי צ'אטים פנימיים שראה הטיימס.

מאסק וטוויטר לא הגיבו מיד לבקשות להגיב.