דרמה במטא: החברה הודיעה היום (רביעי) על פיטוריהם של 13 אחוזים מעובדיה, שהם למעלה מ-11 אלף בני אדם. זו הפעם הראשונה בהיסטוריה של מטא (לשעבר פייסבוק), שנוסדה לפני 18 שנים, שמתבצע מהלך כזה. מדובר באחד מגלי הפיטורים המשמעותיים ביותר השנה בשוק הטכנולוגיה, והוא מצטרף לפיטורים המוניים בחברות נוספות - בהן טוויטר ומיקרוסופט.

כאמור, מגפת הקורונה העצימה בצורה משמעותית את חברות הטכנולוגיה ברחבי העולם, ואת הערכת השווי שלהן, וכעת הנתונים הללו הפכו לאינפלציה של עשרות שנים, ועלייה בריבית ברחבי העולם.

מנכ"ל החברה, מארק צוקברג, שלח מכתב לעובדים בו נכתב: "לא רק שהמסחר המקוון חזר למגמות הקודמות, אלא שההאטה המאקרו-כלכלית, התחרות המוגברת, ואובדן פרסומות, גרמו להכנסות שלנו להיות נמוכות בהרבה משציפיתי. טעיתי בזה, ואני לוקח אחריות על זה". הוא הדגיש את הצורך להתייעלות, וציין כי החברה תעביר משאבים ל"אזורי צמיחה בעלי עדיפות גבוהה" - בהם תחומי הבינה המלאכותית, הפלטפורמות העסקיות ופרויקט המטאוורס.

בחברה ציינו עוד כי העובדים המפוטרים יקבלו פיצויים בסך 16 שבועות עבודה, לצד תוספת של שבועיים נוספים עבור כל שנה בה עבדו בחברה, וכל אחד מימי החופשה בתשלום שנותרו להם.