הפיטורים בהיי-טק: בסבב הקיצוצים הגדול הראשון בתולדותיה, הודיעה אתמול חברת מטא על פיטוריהם של 11 אלף עובדים, שמהווים 13% מסך כוח העבודה שלה. שאול אולמרט, יזם, מייסד ומנכ"ל חברת פיגי, שוחח הערב (חמישי) עם ענת דוידוב בתוכניתה ב-103FM, והתייחס למצב בו נמצאת תעשיית ההיי-טק: "לפיטורים האלה קדמו פיטורים בטוויטר ובכל התעשייה. התעשייה כולה נמצאת בבעיה שהתחילה כשהייתה בצמיחה מואצת ולא פרופורציונאלית".

"ארגון טרור": המתקפה של נשיא רוסיה נגד פייסבוק ואינסטגרם

"עפנו על עצמנו כי חשבנו שהצמיחה הזו תימשך כל הזמן, וחטפנו סטירה מהמציאות. שוחחתי עם שני עובדים שפוטרו במטא, וגם אם הם לא רעבים ללחם ומקבלים פיצויים מלאים שבעה חודשים קדימה, זה עדיין לא דבר קל", הוסיף. 

הוא סיפק תחזית קודרת באשר לגל פיטורים עתידי שצפוי לפקוד את ישראל: "רמת התעסוקה בהייטק ירדה באופן משמעותי, וההידרדרות צפויה להימשך. כשעובד אחד מפוטר זה אסון, שהרבה עובדים מפוטרים זו כבר סטטיסטיקה, ויש כאלה שנכנסו לסטטיסטיקה הזו. אנחנו בתקופה כלכלית מאתגרת של הרבה שינויים, ולפי כל התחזיות היא לא הולכת להשתפר בעוד חודש או חודשיים". 

אולמרט נשאל על סיוע אפשרי של הממשלה בנושא, וביקש להעביר את תשומת הלב דווקא לתחומים אחרים: "אני הייתי שמח אם היו יכולים לסייע גם לסקטורים אחרים. למרות המכה, הסקטור שלנו בסך הכול במצב טוב. הביקוש לטכנולוגיה ולמקצועות מסביב ימשיך בצורה כזו או אחרת, יש כאלה שנפגעו הרבה יותר. הממשלה יכולה להציע הטבות מס, להשקיע דרך הראשות לחדשנות. מאמין שיעשו מאמצים, אבל אני לא בטוח שיש כאן ניסים".