חברת דן אנד ברדסטריט חשפה בפעם השמינית את דירוג חברות ההייטק הטובות ביותר. הדירוג מתבסס על מחקר נרחב שבחן מאות חברות הייטק וסטארטאפים, והוא מורכב מארבע רשימות מרכזיות המדרגות את 50 חברות ההייטק הטובות ביותר, 20 הסטארטאפים המובילים עם מתחת ל־100 עובדים ו־20 הסטארטאפים המובילים עם מעל ל־100 עובדים - ולראשונה דורגו עשר החברות המובילות המוגדרות כקנטאורים.

חברת Microsoft מובילה גם השנה בדירוג, במקום השני דורגה Salesforce, שעלתה מהמקום הרביעי, ובמקום השלישי דורגה חברת Palo Alto Networks, שעלתה מהמקום החמישי.

במקום הרביעי דורגת חברת ironSource. את החמישייה הראשונה סוגרת חברת Monday, אשר עשתה קפיצה משמעותית בדירוג ועלתה מהמקום השמיני. החברה שצנחה באופן המשמעותי ביותר היא פייסבוק ישראל, שבדירוג הנוכחי ממוקמת במספר 19 לעומת הדירוג הקודם - שבו הייתה במקום השביעי.

השנה נכנסו לדירוג חברות ההייטק שהכי טוב לעבוד בהן 19 חברות חדשות שלא דורגו בשנה שעברה, ובהן Lemonade, Moovit, NICE, Nvidia, Veev ו־Innovid, וכן כמה חברות שבשנה שעברה דורגו ברשימת הסטארטאפים כמו Aqua Security, Windward ו־BigID.
אחוז חברות ההייטק הפועלות בענף פיתוח התוכנה הוא הגבוה ביותר מבין ענפי הפעילות, ועומד על 26%.

במקום השני ענף הסייבר שעומד על 18%, ובמקום השלישי ענף האינטרנט שעומד על 12%. במקום הרביעי ענף הפינטק והגיימינג, שעומדים כל אחד על 6%.

אפרת שגב, סמנכ"לית דאטה ואנליזה בדן אנד ברדסטריט: "אנו עדים בתקופה האחרונה למשבר בתעשיית ההייטק, שמשפיע על רוב החברות וגורר אחריו פיטורים נרחבים, הקפאת גיוסים, קיצוצים בשכר ואף סגירת חברות - כל אלה משתקפים בדירוג בצורה מובהקת. ראינו כי היום עלה הצורך אצל העובדים לעבוד בצורה היברידית, וכי חשוב להם יותר ויותר האיזון בין זמן הבית לזמן בעבודה - דבר שמגביר את התחרות על העובדים בשוק".