איגוד האינטרנט הישראלי הכריז היום (רביעי) באופן רשמי על תאריך פתיחת הרישום למרחב שמות המתחם (דומיינים) החדש ".ישראל", שיתקיים ביום שלישי הקרוב. זאת, כאשר מרחב השמות החדש יפעל בנוסף לסיומת ".il" הקיימת, ובנוסף לשמות מתחם יעודיים לאתרי ממשלה, צה"ל, רשויות מוניציפליות ואקדמיה.

איגוד האינטרנט הישראלי הצליח לרשום את הסיומת החדשה מול ארגון ה-ICANN, הארגון העולמי האחראי על קביעת הדומיינים לאתרי האינטרנט, ולהעלות לדיון ציבורי את אופן רישום השמות החדש, כל שניתן יהיה מעתה, לבחור כתובת ישראלית. בתוך כך, הרישום יהפוך לפעיל מיום שלישי הקרוב בשעה 12:00, בשיטת כל הקודם זוכה. איגוד האינטרנט העניק רישום מוקדם ל-150 גופים מאגדים,.

מנכ"ל איגוד האינטרנט הישראלי, יורם הכהן מסר: "מהשבוע הבא, אזרחי ישראל כולם יוכלו לרשום את אתרי האינטרנט שלהם בעברית מלאה. זהו צעד משמעותי והתקדמות טבעית של קהילת האינטרנט הישראלית. לצעד השלכות סמליות אבל גם פרקטיות. הדבר יסייע לעסקים רבים לחדד את הזיקה של ישראלים אליהם, לצד הגברת הגיוון הלשוני באינטרנט והנגשת השימוש לאוכלוסיות שהשפה האנגלית אינה שגורה בפיהן. בכוונתנו לבחון את התקדמות המרחב החדש ובהתאם להצלחתו נבחן הקמה של מרחב שמות מתחם מדינתי גם בערבית".