הסערה שחולל אילון מאסק בטוויטר ממשיכה להתרחב: אלפי עובדים התפטרו מהחברה בעקבות אולטימטום של מאסק, שדרש מהעובדים לבחור אם הם רוצים להמשיך איתו בחברה או להתפטר. כמות העוזבים הייתה גדולה משציפה, כולל כמה מהנדסים "אגדיים", וכעת הרשת החברתית מוצאת את עצמה בסכנה גדולה - כאשר חלק מהעובדים חוששים כי היא "לא תשרוד את סוף השבוע". 

אילון מאסק הודיע: משרדי טוויטר ייסגרו עד לשבוע הבא
הוי הכחול בטוויטר בוטל אחרי שציוץ מזויף גרם לענקית תרופות להפסיד מיליארדים

לאחר הלילה הדרמטי של סגירת המשרדים, נראה כי רק כ-1,200 איש נותרו בחברה, שמנתה עד לפני שבועיים 7,500 עובדים. סקר פנימי שנערך בין 180 עובדים, העלה ש-42 אחוז מהם "בוחרים לצאת לחופשי". רק 7 אחוזים השיבו שהם "הארדקור" כפי שדרש מאסק שיהיו במייל שהפיץ. מאסק עצמו כתב בטוויטר מאוחר ביום חמישי שהוא לא מודאג מהתפטרות מכיוון ש"האנשים הטובים ביותר נשארים".

מאסק, כאמור, הורה על סגירת משרדי החברה עד יום שני מחשש ל"חבלה" של העובדים. גם כשייפתחו חזרה, לא ברור כיצד תתפקד המדיה הפופולארית בלי 80 אחוז מהמהנדסים וצוותי תמיכה שלמים שהתפוגגו. "לא ברור אם טוויטר תעמוד על הרגליים אחרי סוף השבוע הזה", העריכו בחברה. 

את ההשלכות המידיות ניתן כבר לראות באפליקציה המיועדת לעובדים, שהאטה מאוד. בטוויטר אומרים כי ייתכן שגם המשתמשים הרגילים יחוו קשיים בזמן הקרוב - ואם זה יקרה לא יהיה מי שיטפל בהם, במיוחד כש-80 אחוזים מהעוזבים הם מהנדסים. "אם תהיה תקלה, לא נשאר מי שיתקן אותה".

בין המתפטרים היו גם המעצבים של הוי הכחול לאימות המשתמש, מהלך הדגל הראשון שהוביל מאסק בחברה מאז רכש אותה לפני כשלושה שבועות  - שהספיק בינתיים להיעלם מהרשת לאחר שגרם לגל התחזויות ברחבי הרשת, כפי שרבים צפו מראש. 

גם כל צוות הפיתוח והתמיכה באפליקציה במכשירי אנדרואיד עזב בעקבות האולטימטום. במקביל, עובדים הסובלים ממוגבלויות כבר מתכננים להגיש תביעה נגד מאסק בשל "אפליה", מאחר שמצבם הפיזי לא יכול מלכתחילה לעמוד בדרישת ה"הארדקור" שלו.

אילון מאסק (צילום: רויטרס)
אילון מאסק (צילום: רויטרס)

כזכור, ביום רביעי הוציא אילון מאסק מכתב לעובדיו ובו דרש מהם להחליט עד יום חמישי האם הם מוכנים לעבוד "בדרך שלו", הכוללת יותר שעות עבודה ויותר מאמץ או להתפטר עם שלושה חודשי שכר כפיצוי. להפתעתו, כמות רבה של עובדים החליטו לקבל את הצעתו והתפטרו. טוויטר כבר התכווצה מכמות של כ-7,500 עובדים ל-2,900 בלבד, והעזיבה ההמונית עלולה להיות מכת מוות לחברה. 

מאסק הורה לעובדים לשלוח לו באימייל סיכום של מה שקוד התוכנה שלהם "השיג" בששת החודשים האחרונים, "יחד עם עד 10 צילומי מסך של שורות הקוד הבולטות ביותר". "יהיו ראיונות קצרים וטכניים שיאפשרו לי להבין טוב יותר את ערימת הטכנולוגיה של טוויטר", כתב מאסק באחד המיילים.