מעל שנה ו-10 חודשים לאחר שנשיא ארה"ב לשעבר, דונלד טראמפ, נחסם לשימוש בטוויטר, הודיע הלילה (בין שבת לראשון) המיליארדר אילון מאסק, מי שהפך לאחרונה לבעלים של הרשת החברתית, על החזרת החשבון לפעילות. המשמעות היא, כי כעת ניתן להגיע לחשבון של הנשיא לשעבר, כאשר הציוץ האחרון שפורסם בו נכתב ב-8 בינואר 2021, והוא עדיין מוגדר שם כ"נשיא ארצות הברית".

עם זאת, טראמפ עצמו הודיע - ולא בפעם הראשונה - כי אינו מעוניין בכך, ולא רואה טעם לעשות זאת. "אני לא רואה סיבה לזה", אמר במהלך כינוס המועצה היהודית הרפובליקנית, והדגיש כי ימשיך להשתמש ברשת החברתית שלו - Truth Social, תוך שהוא טוען כי היא טובה יותר מטוויטר. 

כזכור, החשבון נחסם בעקבות המתקפה על הקפיטול, וזאת לאחר שציוציו של טראמפ שנשלחו באותו היום הפרו את חוקי טוויטר, כך לטענתה. ב-7 בינואר, יממה לאחר המתקפה על הקפיטול, הודיעה טוויטר כי היא חוסמת את חשבונו של הנשיא לשעבר ל-12 שעות ועד שימחק את ציוציו. הרשת החברתית ציינה אז כי אם הציוצים לא יימחקו חשבונו יישאר נעול, ללא אפשרות לשלוח הודעות או ציוצים. לאחר שהציוצים לא נמחקו, נחסם החשבון ב-8 בינואר.

כעת, כאמור, החליט הבעלים החדש אילון מאסק לשחזר את החשבון, וזאת בעקבות סקר בטוויטר בו שאל את משתמשי הפלטפורמה האם יש להשיב את החשבון לפעילות. התוצאות הראו כי 51.8% מבין 15 מיליון המשיבים תומכים בהחזרת טראמפ לטוויטר, בעוד ש-48.2% מתנגדים לכך. 

"העם אמרו את דברו, טראמפ יחזור", צייץ מאסק בעקבות התוצאות, והוסיף את הביטוי הלטיני "Vox Populi, Vox Dei”, שמשמעותו היא "קול העם הוא קולו של אלוהים".