כשליש מעובדי טוויטר התפטרו מהחברה בעקבות כלליו הנוקשים של אילון מאסק והאולטימטום שהטיל עליהם. מאסק דרש מהעובדים לבחור אם הם רוצים להמשיך איתו בחברה או להתפטר, וכמות העוזבים הייתה גדולה משציפה, כולל כמה מהנדסים "אגדיים". כעת הרשת החברתית מוצאת את עצמה בסכנה גדולה - כאשר חלק מהעובדים חוששים כי היא "לא תשרוד את סוף השבוע".

הדרמה בטוויטר נמשכת: "החברה קורסת, לא ברור אם תשרוד את סוף השבוע" 
אחרי שהוחזר לטוויטר, מומחית מעריכה: האם טראמפ ירוץ לבחירות לנשיאות ארה"ב 2024?

ד"ר לירז מרגלית, חוקרת התנהגות בעידן הדיגיטלי, מאוניברסיטת רייכמן שוחחה עם ענת דוידוב ברדיו 103FM והסבירה את בקשות הבוס החדש של ענקית הציוצים, וכיצד היא רואה את העבודה במשרדי טוויטר בעידן החדש: "אני לא מצטרפת לכל המבקרים שאומרים שהוא מטיל חורבן על החברה".

מרגלית הסבירה: "אילון מאסק כבר אמר לנו, וכמעט בכל הזדמנות אפשרית, שהוא נמצא על הרצף. הרבה אנשים רצו ולקחו את המקרה הזה ואמרו שאין דרך אחרת להסביר אותו חוץ מזה שמאסק לוקה בתסמונת אספרגר. אני חושבת שמבחינת מאסק יש פה מבחן נאמנות, וכאן אני לא מצטרפת לכל המבקרים שאומרים שהוא מטיל חורבן על החברה. הוא ניסה לחפש את הדרך שתייצר את הפרובוקציה הכי גדולה, זה בסופו של דבר האני מאמין שלו".

"אני חושבת שמה שהוא ניסה לעשות זה לבוא ולהגיד 'אני מייצר תרבות אחרת, תרבות נגד לכל מה שקורה לאחרונה בהייטק'", היא אמרה. "אבל יש פה עוד אמירה שאנחנו לא מדברים עליה - חופש הביטוי. אם ננסה להבין לעומק את מה שהוא עושה, עד היום האלגוריתם של טוויטר עבד שעות נוספות. כשהוא בא ומבטל את הסיפור הזה, הוא לא צריך כל כך הרבה כוח אדם, ואומר 'מי שאיתי נשאר פה, מי שמוכן לרוץ איתי, ומי שלא - אני פותח לו את הדלת החוצה', כי בכל מקרה הוא התכוון לפטר אותם".

אילון מאסק קנה את טוויטר. צילום: רויטרס

היא התייחסה לביטול חסימת דונלד טראמפ מהרשת החברתית והסבירה כי "מאסק ערך הצבעה והרוב, לא רוב מוחץ, רוב האנשים בטוויטר היו בעד להחזיר את החשבון שלו, אבל כבר שמענו מטראמפ שהוא לא בטוח שהוא יחזור. יש ספקולציות האם זו מעין אמירה להוכיח שאין קשר ביניהם. אני טוענת שהוא יחזור. יש בהחלט קשר ביניהם, ויותר מזה - מאסק אנחנו יודעים, מה שקורץ לו, התפקיד הבא, זה להיות הנשיא הבא של ארה"ב. ומבחינתו, הקשר לטראמפ מאוד חיובי, זה קשר שישים אותו במודעות הציבור".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm