אתר "The Leak" דיווח היום (שלישי) כי מנכ"ל מטא ומייסד פייסבוק מארק צוקרברג צפוי לפרוש בשנה הבאה. לפי הדיווח, מקור פנימי הבקיא בתוכניות ב-Meta, הודיע לאתר כי "צוקרברג עומד להתפטר בשנה הבאה". במטא מצידם הכחישו: דובר פייסבוק, אנדי סטון, צייץ בתגובה כי הדיווח על התפטרותו של המנכ"ל צוקרברג הוא שקרי. 

מידע שהגיע לידי The Leak מצביע על כך שצוקרברג החליט לפרוש בעצמו. ההחלטה, לפי המקור הפנימי, "לא תשפיע על metaverse" - פרויקט מיליארדי הדולרים של מארק, שגרר איתו את Meta כלפי מטה מכיוון שהחברה ראתה ירידה משמעותית ברווח מוקדם יותר השנה.

מארק צוקרברג (צילום: רויטרס)
מארק צוקרברג (צילום: רויטרס)

לאורך כל השנה האחרונה, למרות הספקנות והחששות של בעלי המניות, צוקרברג היה נחוש לדחוף קדימה באגרסיביות עם ההימור המסוכן שלו על Metaverse - הימור ה-VR שלו, שלטענתו ישתלם בטווח הארוך.

לפי הדיווח, המידע שהדליף המקור הפנימי הגיוני כשמביאים בחשבון את הלחץ המאסיבי שמופעל על צוקרברג מצד המשקיעים. ייתכן מאוד שמדובר בניסיון של צוקרברג להטיל אחריות על הביצועים העלובים של Metaverse - שגרמו למנייתה לרדת ביותר מ-70% מהשיא שלה.

כזכור, על פי דיווח של הפייננשל טיימס באוקטובר, המשקיעים היו מתוסכלים מהתוכנית של צוקרברג להכפיל את ההשקעה ב- Metaverse. זאת, לאחר מכתב גלוי חריף של בראד גרסטנר, שהקרן שלו Altimeter Capital מחזיקה במניות Meta בשווי מאות מיליוני דולרים. המכתב הפתוח הבהיר כי צוקרברג מאבד את אמון המשקיעים במטא. 

הדיווח סייג וציין כח "עוד שהמידע שהתקבל מדגיש שלהתפטרות הזו לא תהיה השפעה על המטא-וורס, הגיוני שזה יהיה פשוט מהלך יחסי ציבור, כלומר: צוקרברג לא התפטר בגלל המטא-וורס".

פייסבוק שינתה שם  - מטה Meta  (צילום: רויטרס)
פייסבוק שינתה שם - מטה Meta (צילום: רויטרס)

עם זאת, לצוקרברג כבר יש תוכניות לפטר אלפי עובדים, מהלך שעולה בקנה אחד עם מגמה כללית בתעשיית הטכנולוגיה ועם דאגות המשקיעים לגבי עלויות העובדים, שפורטו במכתב הפתוח של Altimeter Capital. עם זאת, אין זה סביר ששני הצדדים יראו עין בעין כשזה מגיע למטא-וורס. 

למרות שהוא עמד בלחצים דומים מספר פעמים במהלך השנים, הערכת היתר של Metaverse לגבי העניין הציבורי באסקפיזם וירטואלי היא אולי הסוף של שלטונו רב השנים של צוקרברג.

אתר "The Leak" פנה אל Meta לקבלת תגובה.