הצנזורה התירה היום (חמישי) לפרסום כי הסרטון שפרסמה קבוצת האקרים איראנית בשם "Moses Staff" ובו תיעוד נוסף של הפיגוע בירושלים, נלקח ממצלמות של גוף ביטחוני גדול. רפי פרנקו, לשעבר סגן ראש מערך הסייבר הלאומי, ומייסד "קוד בלו" לניהול משברי סייבר, שוחח הערב (חמישי) עם פרופ' אריה אלדד ורוני בר און ב-103FM והביא את פרשנותו לגבי היכולת שהציגו האיראנים.

מצלמות האבטחה שנפרצו ע"י האקרים איראנים שייכות לגוף ביטחוני גדול

בפתח הריאיון ביקש להסביר מהי קבוצת "מטה משה", ואמר: "מטה משה היא קבוצה פרו איראנית המסונפת בצורה כזו או אחרת למשמרות המהפכה ומטרתה לזרוע תודעה על ידי מרכיב הפחד. מטרתה המרכזית היא פרסום פרטים אישיים לכאורה ממערכות רגישות. ההישג מבחינתם הוא בתודעה ובהשפעה על הנרטיב ועל השיח. לרוב המידע מושג מצד ג' ולא מהמקורות עצמם. הם יודעים לעשות עריכה יפה ואפקטים טובים".

לדבריו גם בישראל וגם בעולם קיימות עשרות אלפי מצלמות שחשופות באינטרנט. עם זאת הזכיר: "כל עוד המצלמה לא שולטת על תהליך יצור מאוד רגיש במדינה, אז זה חוזר לעולם ההשפעה והתודעה". יחד עם זאת ביקש להדגיש: "אכן, טוב היה שמצלמה כזו הייתה מוגנת טוב יותר. כל עוד המצלמה לא שולטת על איזשהו תהליך יצור רגיש במדינה זה קשור לעולם התוכן של שליטה בתודעה. כן מעניין, וזו קפיצת מדרגה, שהם החליטו לאתר את המצלמה בזמן הנכון ולמחוק את התוכן. זה בכל זאת מראה על יכולות, ואני אינני נוטה לזלזל באויבים שלי".

לסיום התייחס לתופעת הפייק ניוז, ואמר: "קשה מאוד לעצור פייק ניוז. אנחנו מכירים את עולם הפייק ניוז ויודעים שהוא מתגלגל מהר מאוד. הדרך היחידה להתמודד עם זה היא להכיר את העולם הזה ולהיות יותר אחראיים על המידע שלנו. לצערי, אין דרך טכנולוגית למנוע פייק ניוז".

סייעה בהכנת הכתבה: עדן בן ארי, 103FM