מכשירי האייפון 14 כוללים מספר פיצ'רים חדשים, בהם שילוב של תמיכה בתקשורת לוויינית וזיהוי תאונות דרכים. סביר להניח שלא הייתם מגדירים את התכונות הללו כבעלות שימוש יומיומי, אך ללא ספק - הן עשויות לעזור במידת הצורך, ואף להציל חיים. דיווח שפורסם באתר ET News הקוריאני, טוען כי סמסונג עשויה ללכת בעקבות אפל, ולשלב גם היא את הפיצ'ר החדש במכשירי הגלקסי S23.

כאמור, על פי הדיווח, סמסונג עשויה לשתף פעולה עם חברת אירידיום, ולהיעזר ב-66 הלווינים שלה, אשר חגים במסלול נמוך, כדי לספק שירות דומה ולאפשר יצירת קשר אחרון במקרה חירום. עם זאת, בניגוד לפיתוח של אפל, התקשורת הלוויינית של סמסונג צפויה לאפשר שליחת סמס ושיתוף תמונה ברזולוציה נמוכה בלבד. הדבר עשוי לאפשר איתור המיקום המדויק, זאת באמצעות שיתוף תמונה של אתרים הנמצאים בקרבת מקום. 

סביר להניח שכעת אתם תוהים - מדוע סמסונג תציע דבר מוגבל כל כך, ולא תכלול בו פיצ'רים רבים - בדומה לשירות של אפל. הסיבה היא כי מדובר ככל הנראה בפשרה - בין עיצוב לפונקציונליות, שכן לשם כך, על החברה לשלב במכשיר אנטנה גדולה בהרבה - דבר שיוביל לצורך בשינוי עיצובי כולל. שינוי כזה, עבור תכונה שרק מספר קטן מאוד של אנשים יזדקק לה אי פעם - נראה מיותר, במיוחד כאשר מסרון עשוי להשיג את אותה המטרה.

מצב תאונות דרכים באייפון 14 (צילום: אפל)
מצב תאונות דרכים באייפון 14 (צילום: אפל)

עדיין לא ברור מתי סדרת ה-S23 תוכרז באופן רשמי, אך נראה כי המועד הולך ומתקרב, שכן בשנים האחרונות היא הכריזה על המכשירים הללו במהלך שלושת החודשים הראשונים של השנה. המכשירים האחרונים הוכרזו בחודש בפברואר, כאשר היחידים שהושקו בתאריך שונה מעט, הם מכשירי ה-S21, זאת בשל נגיף הקורונה. 

המשמעות היא, כי על פי ההערכות השונות, ובהתבסס על אירועי עבר, המכשירים יוכרזו ככל הנראה בפברואר. עם זאת לא ניתן לפסול אפשרות שהחברה תבחר להכריז עליהם דווקא בינואר או במרץ, ובכל מקרה - לא ברור האם ובאיזה אופן המחסור העולמי בשבבים ישפיע על ההחלטה. במקביל, רשת ETNews הדרום קוריאנית דיווחה כי אירוע ההכרזה צפוי להתקיים במועד מוקדם יותר מזה של סדרת ה-S22, שהוכרזה ב-9 בפברואר 2021.