כוכב קיי־פופ, די־ג'יי, צלמים ויוצרים נוספים – זה הרכב שמונת הנוסעים שיצטרפו למיליארדר היפני יוסאקו מאזאווה בטיסה ההיסטורית של חברת ספייס אקס, שאמורה להקיף את הירח. מאזאווה, שעשה את הונו מחברת הסחר האלקטרוני לביגוד זוזו, נבחר לפני ארבע שנים לתייר הראשון שצפוי להשתתף בטיסת חללית של חברת ספייס אקס סביב הירח, תמורת סכום לא ידוע.

בשנה שעברה הכריז מאזאווה כי הוא פותח בחיפוש כלל־עולמי אחר נוסעים שיתלוו אליו למשימה המאוישת הראשונה לירח מאז 1972, כולם מתחומי האומנות והיצירה.

שלשום הוא הציג את חברי משימת "דירמון" (DearMoon) במסיבת עיתונאים. ואלה השמות: הדי־ג'יי האמריקאי סטיב אוקי, כוכב הפופ הדרום־קוריאני TOP, הרקדן והכוריאוגרף ימי איי. די (צ'כיה), הצלמת ריאמון אדם (אירלנד), צלם הטבע קארים איליה (בריטניה), יוצר הסרטים ברנדן הול (ארה"ב), שחקן הקולנוע דב ג'ושי (הודו) והיוטיובר טים דוד (ארה"ב), שמפעיל ערוץ העוסק בטיסות לחלל ובאסטרופיזיקה. גולשת הסקי האולימפית קייטלין פרינגטון והרקדנית היפנית מיו נבחרו כגיבוי.

שמונת הנוסעים ומאזאווה  (צילום: dearMoon Project/Handout via REUTERS)
שמונת הנוסעים ומאזאווה (צילום: dearMoon Project/Handout via REUTERS)


"אני מקווה שכל אחד ואחת יכירו באחריות שמגיעה עם היציאה מכדור הארץ, טיסה לירח וחזרה", אמר מאזאווה, ששהה בעצמו בתחנת החלל הבינלאומית לפני שנה. "הם יחוו רבות מההתנסות הזו ואני מקווה שישתמשו בה כדי לתרום לכוכב הלכת ולאנושות".