חברת RealVR.ai, המנוהלת על ידי היזם עופר בהרב, חושפת את Villa, פלטפורמה שיתופית שבה אנשי מקצוע, יוצרי תוכן, גיימרים, צרכנים, ועובדי אנטרפרייז יכולים לבנות במהירות סביבות מטאוורס שיוצרות חוויה ריאליסטית באמצעות כלים אינטואיטיביים ורבי עוצמה. בלחיצת כפתור יכולים משתמשים לחבור למשתמשים אחרים במטאוורסים השונים, ולשתף איתם פעולה בחוויות שמתעלות על חוקי הפיזיקה.

Villa גייסה כ-500 אלף משתמשים פעילים והיא מדורגת בצמרת האפליקציות הפופולריות, והן בין האפליקציות הנמכרות ביותר של משקפי המציאות המדומה Meta Quest, שכוללות מאות אפליקציות בתחומים שונים כמו גיימינג, תפוקה, וכושר גופני.                   

ניתן להתקין את Villa ישירות מתוך ה-Quest Store כמו גם במשקפי מציאות מדומה אחרות בהיקף רחב, כמו פיקו, ובקרוב בפלייסטיישן, באפל, ובווב. בישראל ישנם כבר 7,000 משתמשים, מה שמדרג את ישראל בשביעייה הפותחת מבין כ-150 מדינות מהן מגיעים משתמשי Villa.

Villa מספקת למשתמשים יכולת ליצור ולפרסם במהירות את המטאוורס שלהם במציאות מדומה באמצעות ממשק ידידותי וללא צורך בידע כתיבת קוד או התנסות במנועי משחק. המטאוורסים משמשים לפגישות, לחוויות חדשות, גיימינג, אירועים, מופעים וכנסים, המתקיימים באתרים מדהימים ברחבי העולם או באתרים דמיוניים.

בנוסף לכלים לשיפור תפוקה ותקשורת, Villa מספקת מגוון חוויות. בין היתר, הפלטפורמה מציעה משחק שבו משתמשים רוכשים קרקע ווירטואלית, מפתחים אותה, ומשתמשים בשטח עבור פגישות, משחק, או לצורכי מכירה כשבתמורה מרוויחים מטבעות שפודים תמורת עוד אדמה וירטואלית, מנויים, וחוויות.

עופר בהרב, מנכ"ל RealVR.ai, מפיקת Villa: "הדבר הגדול הבא שאנו בונים הוא מנגנון למופעים וכנסים הולוגרמיים, בכדי לאפשר לעשרות אלפי משתמשים לחוות את אותן החוויות בו-זמנית. כבר עכשיו אנו מציעים את המספר הגדול ביותר של משתמשים בו-זמניים במכשיר עצמאי בעל יכולת עיבוד קטנה יחסית ל-PCVR, כמו Meta Quest. אנו עובדים כדי להרחיב ולאפשר זאת לעשרות אלפי משתמשים שיצפו יחד באותו מופע או כנס בתלת ממד".

לדברי בהרב, "משתמשים ב-Villa יכולים להחליף בקלות את סביבתם בהקלקה, או להשתתף בפרזנטציות שבהן הם לא רק צופים, אלא משתתפים פעילים. השתתפות ממקדת את תשומת הלב ומנמיכה הסחות. אנחנו כמו 'Discord פוגש את Westworld בתלת ממד': כל וילה פועלת כערוץ שבו ניתן לפגוש אנשים לצורך מטרות מוסכמות בארגון. בנינו את Villa גם בהשראה של Westworld, כך שאנשי מקצוע, יוצרים וגיימרים יוכלו לבנות את העולמות שמרגשים אותם, את המארחים שלהם (שמגיעים בקרוב, תנו לדמיון לרוץ) ואת האורחים שלהם, בדיוק כפי שעשו המייסדים רוברט וארנולד. ב-Villa, אתה המייסד של המטאוורס שלך".

בהרב מסכם: "בעתיד נגביר את השימוש בבינה מלאכותית כדי לעזור למשתמשים לבנות מטאוורסים, לתת תמיכה ולהבטיח התנהגות הולמת באזורים ציבוריים".

"השנים האחרונות לימדו אותנו שניתן להשיג תפוקה מוגברת על ידי צמצום כל הבזבוזים שקשורים בשינוע עובדי ידע הנוסעים לפגישות בארץ ובעולם ומבלים את ימיהם ב'תאומים פיזיים' בזבזניים. ברוב המקרים כיום, אנשים כבר לא מעריכים נסיעות לעבודה, מה שפותח את היומן לנסיעות לצרכי בילויים פרטיים. במקביל, מה שחסר בפגישות זום או אפילו במטאוורסים ווביים, הוא נוכחות", משתף בהרב. "אנחנו יצורים תלת מימדיים שהסתגלו לעולם דו מימדי, אבל מטאוורסים במציאות מדומה מחזירים אותנו לשורשים התלת מימדיים שלנו - עם כוחות על".