הסנאט האמריקני העביר אמש (רביעי) הצעת חוק האוסרת על עובדים פדרליים להשתמש באפליקציה הסינית המצליחה "טיקטוק" במכשירים ששייכים לממשלה. הצעת החוק עוד צריכה להיות מאושרת על ידי בית הנבחרים של ארה"ב לפני שתופנה לנשיא ג'ו ביידן לאישורה. בית הנבחרים יצטרך לאשר את החוק לפני תום מושב הקונגרס הנוכחי - המסתיים בשבוע הבא.

המהלך של הסנאט מגיע לאחר שצפון דקוטה ואייווה הצטרפו השבוע למספר ההולך וגדל של מדינות בארה"ב האוסרות על האפליקציה בבעלות חברת בייטדאנס ממכשירים בבעלות המדינה, על רקע החשש שמא יעברו נתונים לממשלת סין. המדינות הצטרפו לכתריסר מדינות אחרות בארה"ב שנקטו בפעולות דומות.

במהלך הקונגרס האחרון, הסנאט אישר פה אחד באוגוסט 2020 חקיקה לאיסור האפליקצייה ממכשירים ממשלתיים. נותן החסות להצעת החוק, הסנאטור הרפובליקני ג'וש האולי, הוכנס מחדש לחקיקה ב-2021. סוכנויות פדרליות רבות, כולל מחלקת ההגנה, ביטחון המולדת והמדינה בארה"ב כבר אוסרות על התקנת אפליקציית ה"טיקטוק" ממכשירים בבעלות ממשלתית. "האליקציה היא סיכון אבטחה גדול לארצות הברית, ואין לו מקום במכשירים ממשלתיים", אמר האולי בעבר.

מחברת "טיקטוק" נמסר כי "החששות ניזונים בעיקר ממידע שגוי ונשמח להיפגש עם קובעי המדיניות כדי לדון בשיטות העבודה של החברה". החברה הוסיפה כי "אנחנו מאוכזבים מכך שכל כך הרבה מדינות קופצות על העגלה הפוליטית כדי לחוקק מדיניות המבוססת על שקר מופרך לגבי "טיקטוק", שלא יעשה דבר כדי לקדם את הביטחון הלאומי של ארצות הברית".

כזכור, בשנת 2020, נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ ניסה לחסום משתמשים חדשים מהורדה של האפליקציה ולאסור על עסקות אחרות במטרה לחסום את השימוש ב"טיקטוק" בארצות הברית, אך הפסיד בשורה של מאבקים בבית המשפט. הוועדה להשקעות זרות בארצות הברית הורתה ב-2020 לבייטדאנס להפסיק להשקיע בטיקטוק בשל החששות כי מידע יעבור לידי ממשלת סין, אך החברה לא קיימה זאת. כיום, ל"טיקטוק" יש יותר ממאה מיליון משתמשים.