אפל חשפה היום (חמישי) בישראל גרסה חדשה ומעודכנת לאפליקציית המפות שלה, שעברה שדרוג משמעותי במערכת ההפעלה iOS16. כעת, האפליקציה מיישרת למעשה קו עם המתחרות השונות, ומשלבת - לצד פיצ'רים חדשים - כמה תכונות מתבקשות למדי שזמינות באפליקציות אחרות.

אחת התכונות הללו, היא תכנון מסלולי נסיעה ומידע על תחבורה ציבורית כמו אוטובוסים ורכבות, זאת בדומה למתחרות השונות שלהן (בהן אפליקציית Moovit). עם זאת, המפות של אפל עדיין לא כוללות את זמני הנסיעה בזמן אמת, אלא מתבססת אך ורק על לוחות הזמנים הרשמיים של החברות.

בנוסף, משתמשי האפליקציה יוכלו כעת לנווט עם הכוונה קולית (פנייה אחר פנייה - בדומה למפות של גוגל), זאת בעזרת תכונות חדשות לעוזרת הקולות Siri. הניווט הקולי יהיה זמין בשורה של יעדין בעולם. אפל תציע למשתמשים גם אפשרות לנעוץ ולשמור ברשימות מקומות מעניינים בכל יעד תיירותי, ואף תציג רשימה מומלץ של יעדים תיירותיים של גופים מהתחום, אחריהן ניתן יהיה לעקוב והן גם יתעדכנו מעת לעת.

פיצ'ר נוסף, המוכר לנו מאפליקציית Waze, ומאפשר לנו לדווח על מפגעים ועל מכמונות מהירות בהמשך הדרך. כמו כן, האפליקציה תציג מידע על פקקי תנועה בזמן אמת. בדומה לתכונה שכבר קיימת ונתמכת בגוגל מפות, בתל אביב, יוכלו כעת משתמשי אייפון לנווט בעזרת מציאות רבודה (מאפל נמסר כי ערים נוספות יתווספו בהמשך) לצד תצוגה המזכירה את סטריט ויוו, ועוד בצד הוויזואלי, אפל משדרגת את התצוגה במפות, והופכת אותה לתלת ממדית, צבעונית ומוחשית יותר עם נקודות ציון מוכרות כמו מוזיאון תל אביב לאומנות, אצטדיון טדי בירושלים או הגנים הבהאיים בחיפה.