שנת 2022 קרבה לסיומה, ואי אפשר לסכם אותה ללא התייחסות לאפליקציית קטעי הוידאו שכבר מזמן הפכה לתופעה חברתית אדירה וחסרת מעצורים - הטיקטוק.
טיקטוק, שבתחילה שימשה בעיקר בני נוער וצעירים ברחבי העולם כרשת ליצירת קטעי וידאו קצרים מקוונים, ממשיכה לצבור תאוצה, להרחיב את תחומי עניינה ולהוביל מגמות חדשות. ב-2022, ניכר כי ההשפעה התרבותית והכלכלית של הרשת הגיעו לשיאים חדשים. אחת הדוגמאות לכך הינה תופעת המסחר הקהילתי. בנוסף, טיקטוק ביססה את מעמדה כמובילה תרבותית בישראל; לראשונה הושק השנה בלעדית שיר בטיקטוק - "פעמון" של נועה קירל, שזכה ל-106 מיליון צפיות והפך לאחד מלהיטיה הגדולים. וזה לא נגמר שם - גם הסדרה "טוקטוק" שהופקה בשיתוף Paramount Israel, שודרה בפלטפורמה במקביל לשידורה בטלוויזיה.
יהיה מעניין לבחון את השפעת הפלטפורמה בשנת 2023 - האם כמו כל תופעה חולפת גם היא תדעך באותה מהירות בה ניעורה, או רק תוסיף להתעצם עוד ועוד?