סוכנות החלל האמריקאית נאס"א מעריכה כי הנחתת אינסייט, הראשונה שחקרה את המבנה הפנימי של מאדים ותיעדה מאות רעידות אדמה, מגיעה לסיום פעילותה על הכוכב האדום, שנתיים מעבר למועד המתוכנן. חשבון הטוויטר של משימת אינסייט פרסם שלשום בלילה צילום ממאדים ובו נכתב: "החשמל שלי נמוך מאוד ולכן ייתכן שזו התמונה האחרונה שאוכל לשלוח". אל תדאגו לי, הזמן שלי פה היה פרודוקטיבי ושקט כאחד", צייצו אנשי המשימה בשמה של הנחתת. "אם אוכל להמשיך ולדבר עם אנשי הצוות שלי, אעשה זאת - אבל אסיים פה בקרוב. תודה שנשארתם איתי".

זמן קצר לאחר מכן עדכנו אנשי נאס"א כי הנחתת לא הגיבה לתקשורת מכדור הארץ ביום ראשון, וכי על אף שהם ינסו לתקשר איתה שוב, ההערכות הן שאינסייט אינה פעילה יותר. "החשמל של הנחתת נחלש במשך חודשים, כצפוי, וההערכה היא שאינסייט הגיעה לסוף פעילותה", נמסר מסוכנות החלל. "לא ברור מה גרם לשינוי באנרגיה שלה. הפעם האחרונה שבה צוות המשימה יצר קשר עם רכב החלל הייתה ב־15 בדצמבר".

אינסייט שוגרה במאי 2018, וחצי שנה מאוחר יותר נחתה על מאדים והחלה במשימה גיאולוגית ראשונה מסוגה, שהייתה אמורה להימשך שנתיים בלבד. הנחתת חקרה את המבנה הפנימי של הכוכב האדום, וזאת באמצעות סייסמוגרף רגיש ומתקדם שיכול לזהות רעידות שקטנות מאטום. באמצעות מכשיר "חפרפרת", שמגיע לעומק של חמישה מטרים מתחת לאדמה, היא מדדה את הטמפרטורה התת־קרקעית ואת פליטת החום.

לאורך שנות פעילותה הצליחה אינסייט לתעד מאות רעידות אדמה על מאדים. ביום ראשון הודיעה נאס"א כי במאי האחרון נמדדה רעידה בעוצמה של 4.7 בסולם ריכטר, שהייתה חזקה פי חמישה מהרעידה החזקה ביותר שתועדה עד אז, ונמשכה קרוב לעשר שעות.