הסמארטפון מלווה אותנו כמעט לכל מקום ורבים מאיתנו מתקשים לחשוב על מצב בו הם לא משתמשים בו ומתנתקים (ולו לזמן קצר) מהאינטרנט. אחד המקומות היחידים בהם אנחנו עדיין מוצאים עצמנו נטולי גלישה סלולרית הוא בפרק הזמן שעובר מהרגע שהמטוס ממריא - עד לנחיתה, שכן חברות תעופה רבות ברחבי העולם אינן מספקות גישה לאינטרנט אלחוטי במהלך הטיסה, ובמידה וכן - הדבר עשוי לעלות לא מעט כסף, ולהיות זמין עבור אחוז קטן מהנוסעים. 

המגמה צפויה להשתנות בשנים הקרובות, כאשר מחיר הווייפיי בטיסה ככל הנראה יחל לרדת - ואיכות הגלישה תעלה. הוול סטריט ג'ורנל דיווח במהלך הלילה (בין שלישי לרביעי) כי חברת התעופה דלתא צפויה לספק לכלל הנוסעים גישה לאינטרנט אלחוטי בחינם. מדובר בשינוי משמעותי, שכן עד כה רק נושאים בעלי דירוג גבוה במועדון הנוסע המתמיד של החברה היו זכאים להטבה זו. 

מטוסים של חברת דלתא, ארכיון (צילום: REUTERS/Mike Segar/File Photo)
מטוסים של חברת דלתא, ארכיון (צילום: REUTERS/Mike Segar/File Photo)

על פי הדיווח, האינטרנט האלחוטי החינמי יהיה זמין "באחוז נכבד מכלי הטיס של החברה", כאשר התכנון הוא להרחיב אותו ב-2024. עם תחילת התוכנית, כל שהנוסעים יידרשו לו הוא חברות במועדון הנוסע המתמיד של החברה, ללא קשר למספר הנקודות שצברו. 

מדובר במהפך משמעותי, שכן מדובר בחברת התעופה השנייה בגודלה בעולם, אשר מבצעת מספר טיסות לישראל מדי יום. החברה היחידה שמציעה בימים אלה אינטרנט אלחוטי בחינם היא חברת הלואו קוסט האמריקאית ג'ט בלו.