חברת אוטוטוקס (Autotalks) מכפר נטר, מובילה עולמית בפתרונות לתקשורת V2X (Vehicle to Everything), הודיעה היום על חתימת הסכם לשיתוף פעולה עם חברת AFUSOFT שבמסגרתו תוטמע מערכת V2X ראשונה בגרמניה בעלת פונקציונאליות מלאה. מטרת המערכת היא להציל חיים ברשת האוטוסטראדות הפדרלית אוטובאן (Autobahn) ובכבישים נוספים. המערכות החכמות לבקרת תנועה יאפשרו נסיעות נוחות ובטוחות יותר. 

במסגרת שיתוף הפעולה ארוך הטווח יוטמעו שבבי V2X של אוטוטוקס עבור שירותי תחבורה מקושרת חכמהC-ITS  (Cooperative Intelligent Transport System) ביחידות תקשורת לצידי הדרך (RSUs) של חברת AFUSOFT. כיום פרוסות כבר 2,000 יחידות ממגוון סוגים בערים ובכבישים בגרמניה. 150 יחידות יותקנו באוטובאן בחודשים הקרובים, ואלפי יחידות נוספות מיועדות להיפרס בעתיד הקרוב.

עד עתה, כשנהגים התקרבו לאזור שבו התבצעו עבודות בכביש, התנועה נותבה לנתיב אחר באמצעות חיצים מוארים שהותקנו על רכבי שירות. עתה, באמצעות יחידות התקשורת ושבבי אוטוטוקס, נהגים יקבלו התראה דיגיטלית במרחק ק"מ לפני אזור העבודות שתשמור על בטיחות הנוסעים וצוותי העבודה. הטכנולוגיה יכולה למנוע תאונות, במיוחד במזג אוויר קשה ובתנועה מהירה של כלי רכב.     

בנוסף, שיתוף הפעולה יאפשר לשלוח התראות הקשורות לרכבי כיבוי אש. רכב החירום יוכל לשלוח ליחידת התקשורת בקשה לקבלת עדיפות בדרך בעת שהוא מתקרב לצומת והמערכת תאפשר לו לחצות את הצומת באור ירוק ללא כל עיכוב. יכולת זו תגביר את הבטיחות ותזרז את ההגעה של רכבי כיבוי האש ואף תצמצם את זיהום הסביבה.

חברת אוטוטוקס  (צילום: ללא)
חברת אוטוטוקס (צילום: ללא)

AFUSOFT נוסדה בשנת 2002 והיא מתמחה בטכנולוגיות תקשורת, ניווט ואבטחה. בין לקוחותיה נמנות חברות שילוח, מחלקות תחזוקה של כבישים וניהול בנייה, יחידות כיבוי אש, שירותי חירום ועוד.

חגי זיס, מנכ"ל Autotalks, מסר: "אחרי שנים של שיתוף פעולה פורה זו הרגשה נפלאה להגיע לציון דרך היסטורי זה יחד עם AFUSOFT. הבחירה בנו כספקים של שבבי V2X עבור ההתקנים הראשונים של תחבורה מקושרת באוטוסטראדות של גרמניה היא צעד משמעותי לקראת פריסה רחבה. נוסף על התנופה שלנו בסין ובקוריאה אנו מצפים להמשיך למלא תפקיד מרכזי בפתרונות V2X מצילי חיים בגרמניה ובמדינות נוספות באירופה".