תוכנת האייסיקיו היתה פופולרית במיוחד בתחילת שנות האלפיים, ונראה שלא היה ישראלי שלא השתמש בה. עם השנים רמת הפופולריות שלה ירדה בהדרגה, לטובת אפליקציות אחרות והרשתות החברתיות השונות. למרות האופציות הרבות הזמינות כיום, היא זוכה בימים אלה לפופולריות מחודשת - במקום מפתיע למדי.

על פי חוק של הממשלה ברוסיה שנכנס אמש (ראשון) לתוקף, טלפונים ומחשבים יימכרו במדינה עם תוכנות מקומית מותקנות עליהן כברירת מחדל. בין התוכנות גם תוכנת המסרים המיידיים שפותחה על ידי חברת מיראביליס הישראלית, שהתגלגלה לאורך השניים בין חברות שונות עד שב-2010 נמכרה לחברה הרוסית DST, שהינה חלק מקבוצת Mail.Ru Group הרוסית, תמורת 187.5 מיליון דולר. הגרסה האחרונה של התוכנה פותחה כבר ברוסיה והושקה בינואר 2016.

גורמים שונים ברוסיה ציינו כי מטרתו של החוק הוא לעקוף בעיקר את אפליקציות ברירת המחדל שלה המגיעות מותקנות על אייפונים. התוכנות אותן מחייבת הממשלה הרוסית להתקין חולשות כמעט על כל תחום אפשרי. ניתן לציין בין היתר את החלופה הרוסית לפייסבוק VK, מנוע החיפוש תוצרת מוסקבה - יאנדקס, וכן את תוכנת האנטי ווירוס קספרסקי אשר הסניף הראשי שלה ממוקם במוסקבה